حدود 360 کیلو گرم مواد خوراکی- آرایشی و بهداشتی فاسد در جزیره کیش معدوم شد

حدود ۳۶۰ کیلو گرم مواد خوراکی – آرایشی و بهداشتی فاسد در جزیره کیش معدوم شد

 کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با بازرسی و نظارت واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت، ۳۵۸ کیلو گرم مواد غذایی – آرایشی و بهداشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ، شهریور امسال در کیش کشف و معدوم شد .

علیرضایی افزود: این اجناس را کارشناسان و بازرسان واحد بهداشت محیط کیش ،شهریور امسال در بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی – آرایشی و بهداشتی توقیف کرده اند  و علت معدوم شدن این اقلام نیز غیر قابل مصرف بودن از نظر بهداشتی و تاریخ مصرف آنها است.
وی یادآور شد: در راستای کنترل و پایش سلامت مواد غذایی – آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی ، توصیه های لازم به متصدیان داده شد که براساس ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی – آشامیدنی – آرایشی و بهداشتی، تعداد ۱۲ واحد متخلف به دادگاه معرفی شد.
از دیگر فعالیت های این واحد در شهریور امسال ۳۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۴۲ نمونه برداری میکروبی و ۱۴ نمونه برداری شیمیایی از آب اشامیدنی و همچنین ۲۸ نمونه برداری از نان به منظور تعيين ميزان جوش شیرین بوده است .
علیرضایی از دیگر فعالیت های این ماه را ۳۵ مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک، صدور ۳۳ برگه صلاحیت بهداشتی  و رسیدگی به ۹مورد شکایت بهداشتی برشمرد

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.