سایت حیاتی بازیافت زباله, ساماندهی و با اولویت زمانی استاندارد می شود

 سایت حیاتی بازیافت زباله، ساماندهی و با اولویت زمانی استاندارد می شود

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش پس از بررسی میدانی از سایت بازیافت زباله کیش ، فعالیت این مرکز را غیر اصولی و مغایر با استاندارد های لازم دانست و گفت: تلاش میکنیم ظرف یکماه آینده با اقدامات اولیه منطبق با استاندارد، این سایت فعال شود.

ابراهیم انصاری لاری روز شنبه در جریان بازدید از سایت بازیافت زباله کیش در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تفاهم نامه ای در سال 93 این سایت در اختیار پیمانکار کنونی قرار داده شد اما هیچ هزینه ای برای استاندارد سازی و فعالیت اصولی آن صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: به منظور فعالیت استاندارد سایت بازیافت در نشستی فوری، ظرف چند روز آینده مشکلات و موانع سازمانی و پیمانکاری آن بررسی و مرتفع خواهد شد.
وی تاکید کرد: بر این اساس تلاش خواهیم کرد هر چه سریعتر با بازسازی و تعمیر سوله پردازش زباله و نیز دستگاه زباله سوز بیمارستانی، کار دفن زباله ها را به صورت اصولی انجام دهیم و با تعیین پیمانکار مجرب، سرمایه گذاری لازم و مشارکت بخش خصوصی، تصمیمی اساسی برای این مجموعه حیاتی اتخاذ کنیم.
انصاری لاری گفت: وضع موجود این سایت قابل تحمل نیست و فعالیت آن با شیوه کنونی به هیچ عنوان زیبنده این جزیره گردشگری نخواهد بود.
وی افزود: روزانه 70 تن زباله وارد این سایت می شود که در صورت بی توجهی به دفن اصولی آن، خسارت جبران ناپذیری به اکو سیستم این جزیره وارد خواهد شد و این موضوع دغدغه ما و در اولویت اصلاح ساختار کارکردی سایت بازیافت هستیم.
وی تصریح کرد: از طرفی با فعالیت اصولی این سایت 55 هکتار از محدوده اشغال شده این سایت که بسیار مهم هست، آزاد و بر اساس کاربریهای متناسب با جزیره همچون مسکن سبز، استفاده خواهد شد.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.