مدارس سبز گامی در جهت بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر

مدارس سبز گامی درجهت بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر

 ساخت مدارس سبز با هدف بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر گامی اساسی در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کشور محسوب می شود.

 مدیر مجموعه غیردولتی مبین خلیج فارس کیش، تربیت نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر کشور دانست و گفت: مدرسه  سبز مجموعه ای آموزشی و فرهنگی است که بر اساس  بهره برداری از انرژی های تجدید پذیر ،حفظ منابع طبیعی  موجود و صرفه جویی و بهره وری در بسیاری از شهرهای کشور ساخته شده است.
سعید ضیغمی با بیان  اینکه استفاده از انرژی های تجدید پذیر در این مجموعه موجب کاهش 30 درصدی هزینه ها شده است، افزود: صفحه های خورشیدی و توربین های بادی با هدف تولید برق و تامین روشنایی در این  مجموعه آموزشی نصب شده است.
وی  بهره برداری مناسب از انرژی و حفاظت از محیط زیست را از دیگر اهداف ساخت مدارس سبز عنوان کرد و افزود:  ساخت گلخانه با هدف تکثیر گیاهان در معرض خطر انقراض و همچنین ساخت آب انبار سنتی با بهره گیری از معماری سنتی و بومی منطقه جنوب کشور از دیگر بخش های جذاب و دیدنی مجموعه غیر دولتی مبین خلیج فارس محسوب می شود.
این مجموعه فرهنگی آموزشی غیر دولتی  در چهار رشته کامپیوتر،معماری،هتلداری و گردشگری دانش آموز می پذیرد. مجتمع آموزشی مبین خلیج فارس  جزیره کیش به همت نیکوکاران مدرسه ساز با هدف راه اندازی محیطی سازنده و هماهنگ با محیط زیست در راستای تعلیم و تربیت نوجوانان و آشنایی آنان با فرهنگ حفظ محیط زیست و استفاده صحیح از منابع طبیعی ساخته شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.