18 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف و ضبط شد

 18 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف و ضبط شد

 جانشین پایگاه دریابانی کیش از کشف 18 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانان و توقیف یک فروند لندینگ کرافت خبر داد.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز چهارشنبه مقابله با هرگونه قاچاق کالا و سوخت را مهمترین ماموریت این فرماندهی اعلام کرد و افزود: به منظور جلوگیری از خروج سرمایه های ملی و مبارزه با قاچاقچیان سوخت و کالا عوامل پاسگاه بندرگاه کیش روز گذشته موفق شدند ضمن توقیف یک فروند لندینگ کرافت که در مخزنی خارج از مخزن سوخت مصرفی، جاسازی نموده بود، قاچاقچیان را نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهند.
وی با تقدیر از معتمدان بومیان و اتحادیه های لنج داران و صیادان های جزیره کیش ، تعامل و مشارکت مردم را در اجرای ماموریت های این یگان ضروری دانست.
وی اظهار کرد: قاچاق سوخت لطمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه وارد می کند.
سرهنگ جمالی تصریح کرد: اقدامات گسترده‌ای در سطح مرز های آبی جزیره کیش صورت گرفته و مأموران با بهره گیری از تجهیزات فنی و گشت‌های ساحلی با کوچکترین تحرک قاچاقچیان به شدت و بدون اغماض برخورد خواهند کرد.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.