مقاله های برتر سومین همایش ملی ورزش و بیماری ها معرفی شدند

 مقاله های برتر سومین همایش ملی ورزش و بیماری‌ها معرفی شدند

 سومین همایش ملی ورزش و بیماری‌ها که با همکاری پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران در جزیره کیش برگزار شد جمعه شب با معرفی مقاله های برتر در جزیره کیش پایان یافت.

سومین همایش ملی ورزش و بیماری‌ها با هدف تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، در حوزه ورزش و بیماری‌ها و در راستای تأمین نیازهای جامعه و آگاهی بخشی به عموم جامعه در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در جزیره مرجانی کیش برگزار شد.
دبیر علمی این همایش روز شنبه افزود: در این همایش جمعی از استادان و صاحب‌نظران در مورد ورزش و سرطان، ورزش و اختلالات متابولیک، ورزش و اختلالات عصبی – عضلانی، ورزش و بیماری‌های ایمونولوژیکی، ورزش و بیماری‌های قلب و عروق، ورزش و اختلالات رفتاری و روان‌شناختی، ورزش و آسیب‌های عضلانی- اسکلتی و ورزش و بارداری به مدت 2 روز بحث و تبادل‌نظر کردند.
'محمد رضا کردی' گفت: در سومین همایش ملی ورزش و بیماری ها از مجموع بیش از 130 عنوان مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه همایش، حدود 60 عنوان مقاله در 2 بخش سخنرانی و پوستر برگزیده شدند.
وی اظهار کرد: در بخش سخنرانی، مقاله محمدرضا اشتری با عنوان 'اثر شنا با دلفین بر مهارت‌های حرکتی درشت کودکان 8 ساله مبتلابه اختلالات طیف اوتیسم '، مقاله اکرم کریمی اصل با عنوان ' تأثیر تمرین هوازی و هوای آلوده به ذرات کربن سیاه بر برخی عوامل التهاب عصبی در بافت هیپوکمپ موش‌های صحرایی نر ویستار و مقاله فرهاد صفری زنجانی تحت عنوان تأثیر تمرینات ترکیبی بر سطح انسولین، SSTR5 SSTR2 IGF-1 قدرت عضلانی و توان هوازی بیماران مبتلابه سرطان کولورکتال به ترتیب اول تا سوم شدند.
کردی اظهار کرد: در بخش پوستر مقاله نیز فرزانه مستغنی اصفهانی با عنوان ' تأثیر تمرین تناوبی بر سطح سرمی آسپارتات آمینو ترانسفراز و آلانین امینوترانسفراز در زنان مبتلا به کبد چرب غیرالکلی '، مقاله الهام طالبی با عنوان ' تأثیر تمرینات هوازی بر عزت‌نفس در بازماندگان سرطان پستان جراحی ماستکتومی شده تحت رادیوتراپی با پیگیری یک‌ماهه' و مقاله لعیا فروزان نیا تحت عنوان' تأثیر 12 هفته تمرین هوازی طولانی‌مدت و مکمل بازی عسل بر آنزیم‌های کبدی موش‌های صحرایی به ترتیب سه مقاله برتر بخش پوستر برگزیده شدند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.