رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش اعلام کرد: شرایط نظام وظیفه ویژه برای ادامه تحصیلات تکمیلی مشمولان غیر غایب و دانش آموزان ایرانی مقیم کشورهای خارجی، در این واحد دانشگاهی فراهم شد.

علی سلک غفاری دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستایی اجرایی سازی بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی. ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص مناطق آزاد و همچنین فراهم کردن تسهیلات ویژه در حوزه جذب نخبگان ایرانی و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور، تسهیلات ویژه ای توسط ستاد کل نیروهای مسلح فراهم و ابلاغ شد.


وی اظهار کرد: در این آیین نامه اجازه داده می شود که مشمولان غیر غائب و دانش آموزانی که در مدارس خارج از کشور تحصیل می کنند، در صورت پذیرش در پردیس های بین المللی، بویژه پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در منطقه آزاد کیش که به صورت پایلوت 7 منطقه آزاد کشور است از تسهیلات نظام وظیفه خاصی برخوردار شوند.


وی با بیان اینکه این شرایط برای ترم بهمن ماه 96 اعمال می شود اظهار کرد: به عنوان مثال معافیت تحصیلی در زمان تحصیل یکی از ویژگی هایی است که وجود دارد و امکان تردد چهار بار در سال برای این افراد فراهم است تا موضوع اقامت آنها در خارج از کشور با مشکل مواجه نشود.


غفاری گفت: بر این اساس با وثیقه ای که از طرف دانشگاه پردیس کیش برای این قبیل دانشجویان صادر می گردد، امکان رفت و آمد به خارج از کشور برای این افراد فراهم می شود.


رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این دانشگاه تسهیلاتی ویژه ای برای دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور فراهم کرده است .


وی افزود: به عنوان مثال به 4 نفر از دانشجویان کارشناسی با تایید هیات امنا که از سابقه تحصیلی و علمی بالایی برخوردار باشند بورس کامل یا معافیت از پرداخت شهریه تعلق می گیرد .


غفاری گفت: نحوه پذیرش این افراد از طریق آزمون سراسری به شیوه بررسی سوابق تحصیلی است و این امکان را می دهد که دور از دغدغه آزمون سراسری از طریق بررسی سوابق پذیرش شوند و دانشجویانی که از این طریق وارد دانشگاه ها می شوند از کیفیت بالاتری از افرادی برخوردارند که از طریق آزمون سراسری هستند.


وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که این دانش آموزان در خارج از کشور دارند و مدارس و سرفصل هایی که مطالعه می کنند متفاوت است لذا پذیرش از طریق بررسی سوابق این امکان را فراهم می کند که امکان شرکت همپای دانش آموزانی که از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند را داشته باشند.


رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش تاکید کرد: در مورد بین المللی سازی فعالیت های پردیس بین الملل شریف، محورهای متعددی در 2 سال گذشته فعال شده که در راستای راهبردی دانشگاه شریف برنامه های استراتژیک پردیس شریف تدوین شد.


وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های تدوین شده ارایه بورس های تحصیلی به متقاضیان خارجی و کسب مجوز جذب دانشجوی خارج از وزارت علوم و فناوری است که در اواخر سال 95 اتفاق افتاده و ایجاد دوره های مشترک با دانشگاه های معتبر خارجی در دستور کار است.


وی تصریح کرد: بر این اساس با کسب مجوز سال 95، سه دانشجوی خارجی را برای سال 96 جذب کردیم و الان 10 دانشجوی خارجی مجوز پذیرش آنها از وزارت علوم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که در رشته های مختلف مهندسی، مکانیک ، کامپیوتر و نفت تحصیل خود را شروع خواهند کرد و 35 پرونده دانشجویان خارجی که بخش علمی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده و برای پذیرش نهایی و تکمیل به وزارت علوم و تحقیقات ارسال شده است.
غفاری افزود: یکی از مهمترین مسایلی که در حوزه بین المللی سازی وجود دارد، دعوت از اساتید خارجی برای دانشگاه هایی است که با تفاهمنامه همکاری برای ارایه دروس به زبان انگلیسی دارند که این مهم در این واحد علمی نیز کلید خورده است.
وی به ارایه تخفیف 30 درصدی شهریه این دانشگاه برای کیشوندان مقطع کارشناسی اشاره کرد و گفت: برای مقطع ارشد نیز 20 درصد میزان شهریه کل و در مقطع دکترا به شرط آنکه دوره کارشناسی و ارشد را متقاضی در دانشگاه شریف گذرانده باشد نیز تا 20درصد شهریه متغیر تخفیف در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بر این اساس هر نیمسال 3 نفر از اساتید دانشگاههای خارجی برای ارایه دروس به زبان خارجی به مجموعه پردیس اضافه می شوند.
وی با بیان اینکه بازگشت برخی مراکز علمی مستقر در این جزیره به سرزمین اصلی در گذشته لطمه بدی را به کیش وارد کرده است گفت: بدنبال آن هستیم از ظرفیت 15 ساله پردیس بین الملل شریف در کیش برای تعالی حوزه علمی این جزیره بهره ببریم.
هم اکنون پردیس بین المللی دانشگاه شریف در جزیره کیش در 6 رشته مهندسی و هر رشته با ظرفیت 30 دانشجو مشغول فعالیت است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.