رژیم پهلوی به فرهنگ و مذهب مردم بی اعتنا بود

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: فرهنگ و مذهب یکی از مهمترین عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی است که رژیم ستم شاهی طاغوت به این مقوله مهم بی اعتنا بود.

سعید پورعلی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از صیادان جزیره کیش افزود: ریشه دار بودن مذهب و اعتقاد دینی در جامعه ایرانی از مهمترین ارکانی است که کشور را از هر گونه تعرض پاسداری کرده است.
وی تاکید کرد: در طول اعصار متمادی ایرانیان نشان داده اند که در مقابل هر گونه تهدید علیه دین و کشور خود جانانه ایستادگی و مقاومت خواهند کرد ، همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) این موضوع را اثبات کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان با اشاره به اینکه در طول سالیان بسیاری دشمنان در صدد تضعیف ملت ایران بودند و تلاش کردند با تحریم ها، حمله به فرهنگ جامعه و تغییر نام و مسیر جغرافیای ایران به این خواسته خود دست یابند اما مردم در مقابل این تهاجم ها ایستادگی کردند.
وی با تاکید بر اینکه توجه به فرهنگ مردم هر جامعه ای توسعه را برای آن جامعه به ارمغان می آورد افزود: هر کس به هر دلیل بر کرامت ایرانی و اسلامی مسلمانان قصد تعرض داشته باشد در مقابل مقاومت این مردم تاب نخواهد آورد و شکست را تجربه می کند.
پورعلی اظهار کرد: پیوند بین مردم و کسانی که نقش مدیریت اجتماعی در جامعه عهده دارند اگر اسیر رفتارهای نامناسب قرار گیرد این پیوند دچار اختلال شده و انقلاب از مسیر استمرار خود فاصله خواهد گرفت.
وی فاصله میان مردم و مسوولان را بزرگترین تهدید برای انقلاب و جامعه اسلامی دانست و افزود: به تبعیت رفتار و منش امام(ره) و رهبر انقلاب برای حفظ نظام و اعتلای کرامت انسانی و احترام به مردم باید این ارتباط همواره به صورت خاص و ویژه مورد توجه قرار گیرد.
پورعلی در بخش دیگری از سخنانش افزود: خاک و زمین در میان مردم نماد زایندگی است اما در جزیره کیش نماد زایندگی و زندگی دریاست، دریاست که به زندگی مردم ما در این نقطه از کشور خلاقیت، معیشت و مقاومت در برابر سختی را هدیه می دهد.
وی با تاکید بر توجه به درخواست ها و مطالبات جامعه صیادان جزیره کیش نقش نهاد روحانیت در برقراری ارتباط با مردم و بیان مطالبات آنها به مسوولان را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد که بخش مهمی از فعالیت های جامعه صیادان مانند تمدید مجوزها به خود آنان واگذار شود.
تعاونی جامعه صیادی کیش در سال 1387 با 200 صیاد و 111 عضو آغاز به کار کرد که هم اکنون تعداد اعضاء به 540 عضو افزایش یافته است.
در جزیره کیش تعداد 167 شناور فعال وجود دارد که 42 شناور به صورت لنج صیادی، 75 شناور به صورت قایق با مجوز رسمی اداره شیلات کشور و 50 شناور با مجوز سازمان منطقه آزاد کیش در حال صید هستند.
در این مراسم از صیادان ، ورزشکاران بومی و نیروهای دریابانی کیش با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.
در ادامه حاضران در مراسم توسط لنج های صیادی در گشت جزیره کیش با حضور مسوولان شرکت کردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.