دریا مزیت مغفول مانده در جزیره کیش

محمد ابراهیم انصاری لاری در این نشست همجواری با دریا را بهترين ظرفيت اين منطقه آزاد برشمرد وگفت: تاکنون بيشتر به توسعه خشكي و خاك در کیش توجه شده است.
وی با بیان اینکه امروز مراكز خريد و تفريحي ايجاد شده در ديگر شهرها از جزيره كيش پيشي گرفته اند گفت: مزيت دريا در کیش مغفول مانده و اصرار ما بهره گيري از اين ظرفيت با همراهي و همكاري سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي است.
انصاري لاري گفت: برگزاري اين نشست ها و گفتگوهاي رو در رو با حضور صاحبنظران و بررسي مسائل مناطق آزاد با  اهميت است و مي توان به خوبي از نتايج آن بهره برداري كرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: در نشست هاي ما و حتي در قطعنامه اين نشست مي بينيم در مناطق آزاد همان موضوعاتي را طرح و بررسي مي كنيم كه در ديگر شهرهاي كشور هم مد نظر است در حاليكه تفاوت هاي مناطق آزاد بايد محل تفكر و برنامه ريزي باشند.
وي افزود: ما در همه حوزه ها مي خواهيم قطب شويم در حاليكه منطق فكري پشت اين موضوع نيست و اينكه آيا براي قطب شدن ظرفيت هاي لازم را دارا هستيم؟
انصاري لاري تصريح كرد: امروز با وجود موانع بسياري كه در مسير فعاليت مناطق آزاد وجود دارد بايد كاركرد صحيح هر منطقه را پيدا كنيم و از دبير خانه شورايعالي مناطق آزاد مي خواهم استراتژي هر منطقه را تعريف و تبيين كند.
وي ادامه داد: با توجه به مشكلات اقتصادي داخلي، جزيره كيش مي تواند محلي براي كاهش فشارهاي اقتصادي و برون رفت از شرايط دشوار مالي براي كل كشور باشد.
وي گفت: برگزاري اين نشست با حضور فعالان و مسئولان فرهنگي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و معاونان فرهنگي، اجتماعي و گردشگري و صدور قطعنامه پاياني اقدامي ارزشمند است اما مواردي كه در قطعنامه وجود دارد كلي گويي است و بايد براي روشن كردن مسير فعاليت معاونان فرهنگي مناطق آزاد موضوعات شفاف تر و دقيق تر ارائه و ابلاغ شود.
اختتاميه پانزدهمين نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی و معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.