توصیه هایی در خصوص پیشگیری از اسیب های چهارشنبه سوری

?وجود يك كپسول آتشنشاني پودري در حوالی محوط های که در آن آتش روشن کرده اید، ضروري است. ضمن این که قبل از ترك محل، حتما باید از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنید و توسط آب، باقيمانده آتش را كاملا سرد كنید و جمع آوري نمایيد.


?از نگهداری ترقه ها و سایر مواد محترقه در منزل پرهیز کنید و از آتش بازي در مجاورت وسايل نقليه ای كه حامل بنزين و مواد سوختني هستند، اکیدا بپرهیزید.


?از ريختن مواد سريع الاشتغالی مانند نفت و بنزين بر روي آتش بپرهیزید و از حمل مواد محترقه و آتش گير و انفجاري، حتي به مقادير بسيار کم، در جيب لباس و کيف خودداري کنيد.


?از پرتاب فشفشه و موشك بر روي شاخه های درختان، پشت بام و بالكن منازل خودداري کنید و در صورت بروز هرگونه حريق يا حادثه ای، ضمن حفظ خونسردي، در اسرع وقت با ١٢٥ تماس بگیرید و نوع حادثه ورنشاني دقيق محل حادثه را اطلاع دهید.


?وقتی از فشفشه استفاده مي كنيد دستان تان را باز نگه دارید و جلوي صورتتان بگیريد تا دچار سوختگي دست نشوید و از انداختن ظروف تحت فشار (كپسول ها و اسپر يهاي حشره كش) به درون آتش اکیدا خودداري كنيد؛ چراکه این ظروف به علت دارا بودن خاصيت انفجاري، ممکن است ذرات را به سمت خودتان پرتاب کنند
و به چشمهایتان آسیب برسانند.


?از آتش زدن لاستيك، هيزم و كارتن خالي در واحدهاي مسكوني يا در معابر، كوچه و خيابان خودداري كنيد؛ چرا كه در چنین شرایطی، با تشدید آلودگي هوا، خودتان و اطرافیا نتان را درزمعرض آسیب های تنفسی قرار می دهید.


?هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد ديگر پرتاب نکنيد و به هیچ عنوان، این مواد را در ظروف شيشه اي يا فلزي قرار ندهيد چون در صورت انفجار، ذرات شيشه يا فلز، به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب های شدید خواهند شد. ضمنا هرگز از ماده محترقه و منفجره اي که يك بار استفاده شده، دوباره استفاده نکنيد


?هرگز آتش را در معابر باریک و در مجاورت  پستهاي برق يا ايستگاه هاي تقليل فشار گاز و پارکينگ هاي عمومي بر پا نكنيد و از برپايي آتش هاي حجيم و غيرقابل مهار نیز خودداري كنيد.


?ترقه بازي و فشفشه اگرچه ظاهرا بي خطرند، ولی اگر به نقاط خاصی از بدن به ویژه صورت اصابت كنند، باعث آسيب ديدگي های شدید و گاهی غیرقابل برگشت مي شوند.


?اگر خدای نکرده دچار سوختگی شدید، از دويدن خودداري كنيد و بلافاصله بر روي زمين بغلتيد. یادتان باشد که پتو وسيله مناسبي است براي خاموش كردن فردي كه لباسش آتش گرفته. آب هم همین طور. ولي هرگز از كپسول آتش نشاني برای خاموش كردن مصدومی که آتش گرفته، استفاده نكنيد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.