كشف 10 ميليارد ريال كالاي قاچاق توسط دريابانان كيش

‍فرمانده انتظامي و پايگاه درياباني كيش از كشف 10 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق و توقيف یک فروند شناور، توسط دريابانان اين جزيره خبر داد.

سرهنگ "رحيم جهانبخش" در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در راستاي اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و همچنین مبارزه با کالای قاچاق كالا و طرح كنترل نوار مرزي و جلوگيري از ورود و خروج كالاي قاچاق، دريابانان كيش موفق به كشف و ضبط انواع كالاي قاچاق شدند.

رئيس پليس كيش با تأکید بر دستورات سردار اشتري مبني بر اينكه نيروي انتظامي به هر مقدار که بتواند مانع ورود کالای قاچاق به کشور شود به همان اندازه به تولید و اشتغال کمک کرده است،گفت: آبهاي سرزميني حوزه استحفاظي زير ذره بين دريابانان كيش خواهد بود و به قاچاقچيان كالا اجازه جولان در خليج فارس را نخواهند داد.

فرمانده انتظامي و پايگاه درياباني كيش در تشريح اين خبر افزود: ماموران پايگاه درياباني كيش با اشراف اطلاعاتي در محدوده 3 مايلي شرق جزيره و در عملياتي غافلگيرانه یک فروند شناور كه از كشور حاشیه خلیج فارس به مقصد بنادر غيرتخصصي در استان بوشهر در حال حركت بودند را شناسايي و توقيف كردند.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به داشتن دو مانیفست از سوی ناخدای این لنج باری تصريح کرد: ماموران در بازرسي از اين لنج، تعداد 104 دستگاه کولر گازی، 40 دستگاه یخچال،12 هزار کیلوگرم برنج، 50 دستگاه پنکه، 24000 عدد نوشابه انرژی زا با مارک بوم بوم، 50 هزار عدد آبمیوه خارجی، 1000 لیتر روغن خوراکی، 80 کارتن لوازم آشپزخانه و لوازم برقی، 25 کارتن لوازم ورزشی، 20 حلقه لاستیک خودرو سنگین، 25 رول بزرگ کاغذ دیواری، 1000 کیلوگرم نشاسه را  که در مانفیست دوم آن ثبت شده بود را کشف کردند.

سرهنگ جهانبخش گفت: كارشناسان گمرک ارزش ريالي كالاي قاچاق كشف شده را بالغ بر 10 ميليارد ريال بر آورد كردند كه در اين رابطه شناور مربوطه توقيف و متهمان با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ رحيم جهانبخش با اشاره به شعار سال مبنی بر " حمایت از کالای ایرانی" خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در خصوص حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا، دريابانان كيش بصورت شبانه روزي در حريم آبهاي استحفاظي اجازه هيچ گونه تخلف و پديده قاچاق كالا را به متخلفان نخواهند داد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.