رئیس پلیس فتا کیش از سوء استفاده مجرمين سايبري از عواطف انسان دوستانه افراد  خبر داد.

رئیس پلیس فتا کیش از سوء استفاده مجرمين سايبري از عواطف انسان دوستانه افراد خبر داد.
سرهنگ دوم ‌محمدرضا رضایی‌ اظهار کرد: فردی با در دست داشتن دستور قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت چندی پیش در شبکه هاي اجتماعي تصاويري از بچه هاي نيازمند را ديدم که با عنوان موسسه خيريه و انجمن حمايت از کودکان  با درج لينک کمک به موسسه  درخواست کمک مالي به مبلغ 20.000  ریال  نموده بود .به همين دليل تصميم گرفتم اقدام به اين کار خير کنم. بعد از مدتي  متوجه برداشت کل موجودي حسابم شدم و  تقاضای رسیدگی و کمک از سوی پلیس فتا را دارم.
وی افزود: با هماهنگی مقام محترم قضایی درخواست شاکی در دستور کار کارشناسان تخصصی این پلیس قرار گرفت و طی بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید متهم  با سوء استفاده از احساسات انسان دوستانه کاربران شبکه هاي اجتماعي اقدام به ايجاد يک صفحه درگاه جعلي پرداخت وجه نموده بود و از اين طريق اطلاعات بانکي پرداخت اينترنتي قربانيان شامل شماره کارت بانکي ، تاريخ انقضا ،کد cvv2 و رمز دوم اينترنتي را به سرقت برده تا در زمان مناسب اقدام به خالي نمودن حساب بانکي آنها بنمايد.
رئیس پلیس فتا کیش با بیان اینکه آدرسهاي اينترنتي معتبر بانکها https هستند نه http گفت کاربران مراقب پرداختهاي اينترنتي خود باشند و در صورت هرگونه عدم موفقيت در پرداخت اينترنتي براي اطمينان رمز اینترنتی خود را تغيير دهند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.