بازدید بهداشتی از زمان شیوع کرونا افزایش چمشگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،بازدید بهداشتی از زمان شیوع کرونا تا کنون افزایش چمشگیری داشته بصورتیکه در اردیبهشت ماه 3028 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام و در اجرای این بازدیدها وضعیت بهداشت عمومی اماکن و اصناف مورد بررسی قرار گرفته است.
رضانیا خاطرنشان کرد: در این یک ماه 3هزار و 28مورد بازدیدهای نظارتی صورت گرفته که از این تعداد یک هزار و 801 مورد بازدید از اماکن عمومی ،992 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 235مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است.
وی افزود :با استفاده از دستگاههای سنجش پرتابل تعداد 812 مورد مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت .

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در ادامه افزود : در این مدت 157مورد کلرسنجی ، 31مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی،22مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی ،25مورد بازدید از مدارس ،18 مورد نمونه برداری از نان ،36مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور 495 کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در اردیبهشت 1400توسط کارشناسان بهداشت محیط است.
رضانیا افزود :در بازرسیهای صورت گرفته مقدار 925 کیلو مواد غذایی و 126کیلو لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم گردید.
وی اظهارداشت: همچنین 51 مورد گزارش مردمی دریافت و بررسی شد و از مجموع تعداد بازدیدها 3 متخلف به دادگاه معرفی و 6مورد منجر به تعطیلی و پلمب واحدهای صنفی شد.
رضانیا در خصوص فعالیت های انجام شده در واحد بهداشت حرفه ای نیز گفت :در اردیبهشت سالجاری بازرسان بهداشت حرفه ای از 112واحد صنفی بازدید کردند و تذکرات لازم را به متصدیان دادند.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت : در راستای آموزش پیشگیری از حوادث و آسیب های شغلی بازرسان بهداشت حرفه ای به 997از شاغلین آموزش های لازم را ارائه دادند.
وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا نارنجی است از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.
رضانیا از مردم خواست شکایات خود را در زمینه رعایت نکردن نکات بهداشتی در واحدهای صنفی را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ و شماره تلفن 44423311 اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.

تبلیغات