امروز فیلمی از جلسه برخی خبرنگاران و اهالی رسانه کیش که به میزبانی خانه مطبوعات کیش در سالن همایش های جزیره برگزار شده بود در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، متاسفانه این نشست که یک جلسه صنفی بوده و اهالی پرتلاش رسانه پیگیر برخی امور صنفی خود بودند با بی اخلاقی تمام در فضای مجازی منتشر و از آن با عنوان باج گیری رسانه های کیش از سازمان منطقه آزاد یاد شد.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

یکی از مطالبات چندین ساله اصحاب رسانه در جزیره کیش، اجرای طرح تعاونی مسکن است که به واسطه تغییر مدیریت ها در این جزیره سالهاست بلاتکلیف و مغفول مانده و اصحاب رسانه در شرایط دشوار کنونی با معضل اجاره بهای بالا، دست به گریبان هستند.

از طرفی انحصار طلبی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در برون سپاری فعالیت ها به صورت سلیقه ای تنها به برخی رسانه های ملی و محلی ، باعث کاهش بسیار زیاد سهم درآمدی رسانه های کیش از بودجه ای است که باید در کیش و برای رسانه های محلی مصرف شود.

در فیلم منتشر شده از نشست خانه مطبوعات کیش با حذف ابتدا و انتهای صحبت ها و کلام یکی از خبرنگاران، تلاش شده پیگیری به حق خبرنگاران در خصوص زمین تعاونی مسکن به گونه ای پخش شود که مغرضانه عنوان باج خواهی بر روی  آن قرار دهند.
اما نکته حائز اهمیت در خصوص انتشار این جلسه خصوصی و داخلی این است: نشست خبرنگاران در یکی از سالن های مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شده است و تنها مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به فیلم سالن ها و جلسات دسترسی دارند.

این موضوع بیانگر انتشار مغرضانه این فیلم از داخل سازمان منطقه آزاد کیش و انتشار آن توسط رسانه وابسته به جریان اصلاحات است که این رفتار غیر اخلاقی از سوی خانه مطبوعات کیش به شدت محکوم شده و توسط مراجع قضایی و پلیس فتا تا حصول نتیجه وروشن شدن موضوع پیگیری خواهد شد.
نکته دیگر در خصوص چنین رفتارهایی این است که آیا از این پس تمامی نهادهای دولتی، خصوصی و اشخاصی که جلسات خود را در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار کرده اند باید منتظر بی اخلاقی و درز اطلاعات محرمانه و انتشار فیلم های جلسات خود باشند؟
این رسوایی بزرگ در سازمان منطقه آزاد کیش یکی از قبیح ترین رفتارهایی است که تاکنون در هیچ دوره و مدیریتی اتفاق نیفتاده است.
خانه مطبوعات کیش خواستار پاسخگویی مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری با نهادهای قضایی جهت روشن شدن موضوع  و شفافیت در معرفی عوامل انتشار این فیلم و برخورد قانونی با آنان است.
ما در مجموعه خبری تفسیر خبر کیش نیز به عنوان یک رسانه مستقل که منافعی نیز در این خصوص نداشته و ندارد به عنوان وظیفه ذاتی خود و دفاع از همکاران و اهالی پرتلاش رسانه های کیش این اقدام تامل برانگیز و شبهه ناک را در توهین به اهالی قلم محکوم می کنیم.
اما انتشار این فیلم در این برهه زمانی که رسانه ها خبر از حضور همزمان برادر رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و جلسات خاص دادند کمی قابل تامل است.
انتشار فیلم نشستی که بیش از دو هفته قبل برگزار شده در این روزها که رسانه ها خبرهای خاصی را پیگیری می کنند کمی مشکوک به نظر رسیده و چه معنایی می تواند داشته باشد؟
بهتر است دوستان روابط عمومی و آقایان مسئول جزیره و مناطق آزاد که البته بارها از سوی نمایندگان انقلابی مجلس مورد بازخواست قرار گرفته و مورد تذکر واقع شدند به جای فرافکنی و معاند دانستن رسانه های دلسوز و انقلابی در روزهای پایانی دولت کمی به فکر آخرت خود باشند.
و اما توصیه ای دوستانه به برادر گرانقدر جناب آقای آهنگران مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش؛
همانگونه که مستحضرید اهالی رسانه به عنوان قشر زحمتکش در کشور با هدف اطلاع رسانی و شفاف سازی در فراز و نشیب های بسیاری در حال فعالیت هستند و قطعا خبرنگاران کیش نیز همچون سایر همکاران خود در ایران عزیز شرایط بسیار سخت تری را خصوصا در این ایام سپری می کنند.
این اقدام توهین آمیز که قطعا منشا آن نیز قابل پیگیری می باشد زیبنده مجموعه ای که شما هدایت آن را عهده دار هستید نیست.
جناب آهنگران عزیز لطفا همانگونه که سالیان سال به عنوان مدیری خدوم در مناطق آزاد به مردم و انقلاب خدمت کردید نگذارید برخی افراد نفوذی سوابق درخشان شما را خدشه دار کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.

تبلیغات