سخنگوی شورای سلامت کیش عادی انگاری را عامل شیوع بیش از پیش ویروس کرونا برشمرد و از شهروندان خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دكتر محمدرضا رضانيا با اشاره به وضعيت بحرانی شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان از نظر ابتلا و مرگ و میر روزانه گفت: تعداد جانباختگان نشان دهنده وجود خطری بزرگ در کمین مردم و ساکنان نقاط مختلف از جمله جزیره کیش است که اگر رعايت شیوه نامه‌های بهداشتی جدي گرفته نشود بحران دامنگیر این جزیره را نیز فرا مي گيرد.

وي افزود: با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان جزیره، رعایت ساكنان، حمایت‌های سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی در یک و نیم سال گذشته بحرانی جدی در این جزیره وجود نداشته است، اما شاهد قدری عادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌هاي بهداشتي هستیم.

دكتر رضانيا با اشاره به اینکه جزيره کیش اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: مردم باید رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی را جدی بگیرند و هرگونه عادی انگاری شرایط، موجب شیوع بیش از پیش ویروس كرونا می‌شود.

وي گفت: عادی انگاری ويروس كرونا به گونه‌ای است که یک مهمانی ٢٠ نفره موجب ابتلای ١٢ نفر از شرکت کنندگان شد و در برخی ادارات دولتی به دليل رعایت نكردن کامل دستورالعمل هاي بهداشتي تعدادی از کارمندان مبتلا شده اند و همچنین در صنایع و پروژه‌های ساختمانی نیز شاهد بروز موارد تجمعی هستیم.

وی گفت: ساكنان و گردشگران در محیط کاری خود بازنگری کنند و هر فرد ساكن جزيره ناظری بر رعایت دستورالعملهاي بهداشتي باشد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.