دریک سال گذشته ۲۵هزار فقره پرونده در محاکم قضایی جزیره کیش رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، یاسین مطهری زاده گفت: بر اساس اصول ۱۵۶تا۱۷۴ قانون اساسی مهمترین وظیفه دستگاه قضا رسیدگی به شکایات مردم، حل و فصل خصومت ها، کشف جرم، تعقیب، مجازات مجرمان و گسترش عدل و نیز پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد است.

وی افزود:در راستای اجرای سند تحول در دستگاه قضا مجموعه قضایی کیش نیز برای کاهش اطاله دادرسی، مبارزه با فساد و احیا حقوق عامه و تکریم ارباب رجوع اقدامات زیادی انجام داده است.

مطهری زاده گفت: افتتاح دومین دفتر قضایی در یک ماهه گذشته در کیش و مجوز شعبه حقوقی از استان هرمزگان و تهران که تایک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد از مهمترین اقدامات در کیش است.

وی گفت: با راه اندازی شعبه حقوقی در سال به ۳هزار پرونده پاسخ داده خواهد شد.

مطهری زاده ابلاغ ۵/۹۸درصد داد رسی‌ها بصورت الکترونیکی، پرونده‌های تمام الکترونیکی و برگزاری جلسات دادرسی بصورت آنلاین را جزو مهمترین دستاورد‌های حوزه قضایی کیش برای کاهش اطاله دادرسی برشمرد و افزود: آمار ورودی پرونده‌ها نزدیک ۲۵هزار فقره از تیر سال گذشته تا کنون رسیدگی شده است.

وی گفت: مطالبه وجه، خسارات دادرسی، ناتوانی از پرداخت هزینه دادرسی، الزام به تنظیم سند رسمی، رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری، سرقت جزو بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی و دادسرا‌های کیش بوده است.

رئیس دادگستری کیش گفت: تحقق عدالت با وجود شهروندان و مسئولانی قانون مدار همراه است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.