۸۰ خانواده نیازمند این جزیره از نذورات گوشت قربانی کیشوندان بهره مند شدند.

 به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،حجت الاسلام حسن کمالی روز چهارشنبه اظهار داشت: دفتر نهاد امام جمعه کیش با هماهنگی برخی خیران جزیره ۲۰ روز قبل پویش حسنه مهدوی را به منظور جمع آوری کمک های مردمی راه‌اندازی کرد.

وی اضافه کرد: در این پویش یک خیر ۲۰ سهم گوشت قربانی به ارزش جمعی حدود ۳۱ میلیون ریال را اهدا و با هماهنگی معتدمان محلی بین خانواده های نیازمند توزیع کرد.

حجت الاسلام کمالی یادآور شد: همچنین خیران دیگری نیز حدود ۹۰ میلیون ریال دیگر به حساب نهاد دفتر امام جمعه کیش واریز کردند و با استفاده از این مبلغ سه راس گوسفند خریداری و در بین ۶۰ خانواده دیگر توزیع شد.

عید قربان یا عید الاضحی روز دهم ذی‌حجه از عیدهای بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و بنابر روایات، در این روز خدا به ابراهیم خلیل فرمان داد تا فرزندش اسماعیل را قربانی کند؛ او اسماعیل را به قربانگاه برد، ولی جبرئیل همراه با «قوچی» نازل شد و ابراهیم آن را به جای اسماعیل قربانی کرد.

سنت قربانی در روز عید قربان در سرزمین منا به یاد آن رخداد است و مسلمانانی که برای حج، به زیارت خانه خدا می‌روند، طبق شروطی وظیفه دارند در منا قربانی کنند، هم اکنون عید قربان در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز جشن می‌گیرند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است./ایرنا

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.