پس از گذشت ۱۰ روز از شروع کارزاری برای جمع آوری امضا الکترونیکی با موضوع “درخواست بازگشت مدیریت شرکت هواپیمایی کیش به سازمان منطقه آزاد کیش” تعداد امضاها به ۸۰۰۰ عدد نزدیک شده است و اثرات آن در رسانه ها و گفتار مسئولین مشاهده شده است.

به گزارش صبح کیش به نقل از اندیشه کیش، پس از گذشت ۱۰ روز از شروع کارزاری برای جمع آوری امضا الکترونیکی با موضوع “درخواست بازگشت مدیریت شرکت هواپیمایی کیش به سازمان منطقه آزاد کیش” تعداد امضاها به ۸۰۰۰ عدد نزدیک شده است و اثرات آن در رسانه ها و گفتار مسئولین از جمله معاون اول رئیس جمهور، دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، رئیس سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر مدیران و مسئولان مشاهده شده است.

رئیس جدید شورای شهر کیش نیز در نامه ای خطاب به وزیر اقتصاد، بر اهمیت بازگشت شرکت هواپیمایی کیش به سازمان منطقه آزاد و یا واگذاری سهام آن به کیشوندان تاکید کرده است. در این نامه خطاب به احسان خاندوزی آمده است:

 

باسلام و احترام

همانگونه که مستحضرید؛ سازمان منطقه آزاد کیش پس از اینکه به موجب تبصره ۱۹ قانون برنامه اول توسعه شکل گرفت به منظورفراهم‌نمودن زیرساختهای لازم ،
شرکت هایی را به عنوان بازوی عملیاتی خود تأسیس و راه اندازی نمود که از آن جمله می توان به شرکت هواپیمایی کیش ایر اشاره کرد . از همین رو نگاه سازمان منطقه آزاد به فعالیت های این شرکت از همان ابتدا بیش از آنکه نگاه اقتصادی باشد یک نگاه زیرساختی و پشتیبانی کننده بوده است . نگاهی که در چشم انداز رقابت با مناطق آزاد رقیب در کشورهای همسایه حتی برنامه های یارانه ایی در حمایت از این شرکت پیش بینی کرده بود زیرا با چنین رویکردی می توانست هزینه سفر را کاهش دهد و در فرجام به جذب حداکثری گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری منطقه دست یازد .
شوربختانه به دلایلی از جمله سوء مدیریت در دوره های گذشته باعث شد تا این شرکت هواپیمایی در ماموریت و اهداف خود موفق نباشد و به یکی از شرکت های زیان ده تبدیل شود و در نتیجه آن در فهرست واگذاری های سازمان
خصوصی سازی قرار گیرد.
با عنایت به ضرورت وجود این موضوع و عامل مهم زیر ساختی این شرکت و ضرورت حفظ مزیت های منطقه آزاد کیش
و باتوجه به نیاز مبرم این جزیره به خدمات هوایی این شرکت هواپیمایی که با امضای بیش از هفت هزار نفر در کمپینی به همین منظور ( کارزار ) صورت پذیرفته است، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر به سازمان منطقه آزاد کیش برگردانده و یا در صورت عدم این امکان، سهام این شرکت به مردم و سرمایه گذاران منطقه به عنوان ذی نفعان اصلی و یا مدل مشارکتی از بخش خصوصی کیش و سازمان منطقه واگذار گردد.

از دیگر سو، مهدی اطیابی یکی از فعالان اقتصادی جزیره کیش و ایجاد کننده این کارزار اینترنتی نیز با ارائه امضاهای مردم جزیره کیش به نهادهای تصمیم گیر در پایتخت از جمله نهاد ریاست جمهوری، خواستار بررسی درخواست کیشوندان و بازگشت کیش ایر به جزیره کیش و سازمان منطقه آزاد و یا واگذاری سهام آن به ساکنین جزیره شده است. بر طبق اطلاعات رسیده امروز در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست محترم جمهور با حضور ۵ نفر از ارکان محترم نهاد جلسه ای ویژه برگزار گردیده  که توضیحات کامل و شفاف در جلسه ای ۲ ساعته داده شده است  و این جلسه  با دو ا‌ولویت محوری پیش رفته است.نخست بازگشت کل مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش و دوم واگذاری ۵۱٪ از سهام کیش ایر به مردم شریف کیش و باقی ماندن ۴۹٪ از سهام در اختیار سازمان منطقه ازاد کیش  و نظر کارشناسی وزارت اقتصاد در این مورد طی حداکثر ۱۰ روز اعلام خواهد گردید.

 

نکته با اهمیت، دغدغه کیشوندان و تلاش برای رفع مشکلات جزیره از طریق راهکارهای قانونی است که نشان از بلوغ و فرهنگ بالای موجود در این نگین درخشان خلیج فارس است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.