رییس پلیس فتا کیش با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضا برای اجاره محل اقامت در کیش گفت: مسافران فریب آگهی‌های اجاره سوئیت و محل اقامت ارزان قیمت یا وسوسه انگیز کلاهبرداران را نخورند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سرگرد بابایی افزود: جزیره کیش یکی از مقاصد پر طرفدار مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز است و کلاهبردارن نیز با آگهی‌های جعلی در فضای مجازی با درخواست بیعانه و پیش پرداخت از مسافران کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از سایت‌های آگهی و از غفلت مسافران سوء استفاده کرده و به بهانه‌های مختلف مبالغی را با عنوان بیعانه یا پیش پرداخت از مسافران دریافت کرده و مسافران پس از واریز وجه و مراجعه به کیش متوجه کلاهبرداری شده و فرد کلاهبردار نیز دیگر پاسخگوی تماس آن‌ها نخواهد بود.

سرگرد بابایی گفت: با توجه به ضوابط سایت‌های ارائه دهنده آگهی‌های تبلیغاتی هرگونه انجام معامله بر عهده خریدار و فروشنده است و کاربران پس از احراز هویت و صحت خدمات، واریز وجه انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی از هموطنان خواست مسافران با استفاده از بنگاه‌ها اقدام به اجاره محل اقامت در کیش داشته باشند و در صورت مراجعه به سایت‌های درج آگهی پس از اطمینان از صحت آگهی نسبت به واریز وجه اقدام کنند و یا معامله را حضوری انجام دهند.

رییس پلیس فتا کیش گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند در سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir راهنمایی‌های لازم را دریافت و موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی گزارش کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.