رئیس پلیس راهور کیش گفت: عمر مفید برای موتور‌های شارژی جزیره کیش براساس شیوه نامه جدید طرح ساماندهی موتور‌های شارژی ۵ سال در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سرهنگ مهدی توانگر در گفتگوی خبری سیما با اشاره به طرح ساماندهی موتورشارژی ها، افزود: شیوه نامه جدیدی طراحی و تدوین شده و به تایید شورای ترافیک رسیده است و در هیئت مدیره مطرح و در مراحل امضای نهایی برای ابلاغ است.

وی افزود: یکی از زیر مجموعه‌های طرح شیوه نامه جدید موتور‌های شارژی، توقیف موتور‌های شارژی متخلف است.

سرهنگ توانگر تصریح کرد: در بیست روز گذشته حدود ۶۰۰ دستگاه موتورشارژی و ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری متخلف توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمر مفید موتور‌های شارژی را ۵ سال و مالکان موتور‌های شارژی ملزم به دریافت معاینه فنی در هر سال هستند.

سرهنگ توانگر افزود: هر موتورشارژی دارای معاینه فنی، شرایط مطلوب نگهداری و دریافت تاییدیه کارشناسان پلیس راهور می‌تواند در جزیره کیش تردد کند.

وی افزود: براساس شیوه نامه جدید طرح ساماندهی موتور‌های شارژی، سرعت مجاز تردد در معابر شهری ۵۰ کیلومتر و در پیست مخصوص موتور‌های شارژی ۳۰ کیلومتر تعیین شده است.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: هر پیست و ایستگاه اجاره موتورشارژی براساس ضوابط مشخصی فعالیت می‌کنند و موتور‌های شارژی با سیستم‌های رهیاب تحت نظر خواهند بود و از محدوده مشخص شده حق خروج نخواهند داشت.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: برابر مصوبه شورای ترافیک و با توجه به استناد به ماده ۲۰ قانون، موتور‌های شارژی متخلف در مرحله اول یک هفته و در مرحله دوم به مدت یک ماه توقیف خواهند شد.

سرهنگ توانگر خاطرنشان کرد:براساس مصوبه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش از ۲۲ اسفند پارسال از ابتدای امسال هیچ موتورشارژی حق ورود به جزیره کیش را نخواهد داشت.

وی افزود: سهمیه واردات برای امسال نیز ۵۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده و این مصوبه نیز در دست بررسی بیشتر است.

سرهنگ توانگر افزود: در راستای انضباط بخشی به جریان ترافیک شهری در بخش فنی و مهندسی تعدادی پلاک‌های قدیمی ۴ و ۵ رقمی در جزیره فعال هستند و صاحبان این دسته از پلاک‌های قدیمی تا پایان خرداد مهلت تعویض دارند.

وی افزود: مالکان این دسته از پلاک‌ها با مراجعه به سایت پلیس راهور و یا دفتر شماره گذاری می‌توانند در کمترین زمان ممکن پلاک قدیمی خودروی خود را تعویض کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.