رئیس پلیس فتا کیش از کشف ۹۷ درصدی جرائم فضای مجازی در سه ماهه گذشته و بازگشت ۷ میلیارد ریال به مالباختگان در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،سرگرد بابایی افزود: ماموران پلیس فتا کیش در این مدت ۷ نفر را دستگیر و ۴۷ حساب بانکی کلاهبرداران را شناسایی و مسدود کردند.

وی گفت: برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری‌های رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین آمار جرایم سایبری در ۳ گذشته امسال بوده است.

رئیس پلیس فتا کیش با تاکید بر اینکه اولویت پلیس پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌ متناسب با روش‌های نوین کلاهبرداری و جرایم سایبری، آموزش‌های همگانی در راستای افزایش آگاهی شهروندان با هدف پیشگیری از وقوع جرایم، متاسفانه وقوع جرم در ۳ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

سرگرد بابایی با اشاره به اینکه در رسیدگی به جرایم سایبری زمان بسیار اهمیت دارد، افزود: قربانیان کلاهبرداری های فضای مجازی و اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا و یا شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

وی افزود: مردم هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را به پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.