ازبرترین ارائه کنندگان خدمات گردشگری کیش تقدیر شد

 با هدف ارتقاء کیفی گردشگری ٫ برترین ارائه کنندگان خدمات گردشگری درکیش معرفی وتجلیل شدند.

  مراسم تقدیر از برترین ارائه کنندگان خدمات گردشگری همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) با  حضور مسئولان محلی ٫ روسای ادارت ونهادها٫ اعضای جوامع وجمع کثیری از فعالان گردشگری جزیره کیش سه شنبه 18 تیر درسالن خلیج فارس مرکز همایش های کیش برگزار شد.
دراین مراسم معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت استاندارد سازی درصنعت گردشگری گفت: جزیره کیش از معدود نقاط کشور است که درهمه شاخه های گردشگری فعالیت می کند به همین دلیل استاندارد سازی خدمات درهمه این بخش ها کار دشواری است که نیازمند فعالیت شبانه روزی  است.
وی افزود: این جزیره مرجانی تنها به توسعه گردشگری تفریحی محدود نشده است بلکه درهمه شاخه های گردشگری شامل گردشگری سلامت٫ گردشگری علمی٫ گردشگری تجاری ٫ گردشگری ورزشی وسایر حوزه ها ظرفیت های خوبی دارد.
محمد محب خدایی با بیان اینکه با تهیه تقویم گردشگری تلاش شده است برنامه های گردشگری به گونه ای برنامه ریزی شود که درتمام طول سال شاهد حضور گردشگران باشیم افزود: گنجاندن برنامه های گردشگری علمی وآموزشی درایامی که گردشگری تفریحی دردوره رکود به سر می برد می تواند آمارهای حضور گردشگران در کیش را ثابت نگه دارد .
وی تاکید کرد: درکنار ایجاد انگیزه سفر نظارت برکیفیت وکمیت ارائه خدمات نیز موضوع قابل توجهی برای توسعه گردشگری بود که به منظور دستیابی به استانداردهای لازم با طراحی سامانه سناک ونظارت نا محسوس کارشناسان بر تمامی مراکز ارائه خدمات گردشگری تا حدود زیادی موفق به ارتقاء کیفی خدمات گردشگری شدیم.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیزدراین مراسم با اشاره به تجربه موفق عید نوروز امسال درجذب گردشگر گفت: همدلی وهمزبانی همه بخش ها با هم باعث شد جزیره کیش درنوروز 95 شاهد رشد خوبی درآمارهای گردشگری باشد .
وی افزود: جذب این تعداد از گردشگران داخلی با جلوگیری از خروج ارز وسفرهای خارجی گام موثری دراجرای اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
علی جیرفتی گفت: گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به مدد تعامل خوب بخش خصوصی اقدامات خوبی دردو حوزه جذب گردشگر با ایجاد انگیزه های سفر و ارائه خدمات مطلوب گردشگری انجام داده است.
وی سامانه سناک را نمونه موفقی برای استاندارد سازی خدمات گردشگری عنوان کرد وافزود: اگرچه با استانداردهای جهانی هنوز خیلی فاصله داریم اما با اجرای این طرح برای رسیدن به استانداردهای کیفی بین المللی گام های نخست را  برداشته ایم.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش درادامه از طرح اعطای نشان اصالت یا کیفیت کالا به عنوان اقدامی دیگر درجهت ارائه کالای با کیفیت و عرضه کالا با ارزش واقعی ریالی یاد کرد وگفت: با این طرح خریداران با اطمینان نسبت به کیفیت وقیمت کالا خرید می کنند و پس از اجرای موفق طرح اصالت کالا درنوروز امسال٫ درحال حاضر نیز تعداد زیادی از غرفه داران متقاضی دریافت این نشان هستند.
جیرفتی درپایان از رشد 40 درصدی گردش مالی بانک های جزیره کیش درنوروز امسال خبرداد که بیانگر رشد کیفی مطلوب در گردشگری جزیره کیش است.
حجت الاسلام والمسلمین حقانی نماینده امام جمعه کیش هم دراین مراسم با تقدیر از تلاشهای همه دست اندرکاران گردشگری درجزیره کیش از فعالان این عرصه خواست برای رقابت با دیگر کشورها  با تکیه برتوانمندیهای ایرانی واسلامی کشورمان مزیت های جذاب گردشگری ایجاد کنند.
درمراسم تقدیر از برترین های خدمات گردشگری کیش بابررسیهای انجام شده بین 10 هزار نفر از فعالان خدمات گردشگری جزیره کیش با اهدای 40 تندیس طلایی ، 62 تندیس نقره ای و 38 تندیس برنزی از 140 نفر تقدیر شد.
برترين ارائه كنندگان خدمات گردشگري در كيش از طريق بررسي گزارش هاي سامانه نظارت الکترونیک کیش "سناک" انتخاب و معرفي شده اند.
سامانه سناک مجموعه ای کامل در زمینه گردشگری است که علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات جزیره کیش جزئیات مورد نیاز گردشگران برای سفر به کیش را در بخش های اقامتی٫ پذیرایی٫ تفریحی٫ مراکز خرید٫ کانترهای گردشگری٫ شناورهای تفریحی و آژانس ها به سهولت در اختیار آنان قرار می دهد.
ثبت نظرات و شکایات گردشگران و شهروندان و پاسخگویی به شکایات آنان دربازه زمانی 48 ساعته به همراه پیگیری موضوع و اعلام نتیجه بررسی ها از مهمترین نقاط قوت این سامانه است که با بهره برداری از آن به عنوان عامل انگیزشی و محرک نقش اساسی در افزایش کیفیت خدمات گردشگری و ارتقاء میزان رضایتمندی گردشگران و شهروندان بر عهده دارد.
در سامانه سناک فعالان و صاحبان خدمات و امکانات گردشگری تمامی اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خود را که شامل اطلاعات مکانی٫ نوع کاربری٫ آدرس٫ شماره تلفن و فهرست اطلاعات شخصی کارکنان و پرسنل آن مجموعه است را ثبت می کنند که البته بخشی از این اطلاعات برای گردشگران و اطلاعات تکمیلی و جزئیات برای کارشناسان مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قابل مشاهده است.
همچنین بر اساس نظرات و شکایات ثبت شده بر روی سامانه سناک از سوی گردشگران و شهروندان به مجموعه های گردشگری کیش رتبه اعطا می شود تا کاربران سامانه با مشاهده این رتبه ها که بر اساس نظرات مشتریان است نسبت به کیفیت خدمات و امکانات مجموعه مورد نظر خود آگاهی یابند.
در بخش دیگری از این سامانه تمامی نظرات و شکایات به صورت تجمیعی در نمودار و جدول ثبت می شود تا ضمن امکان مقایسه عملکرد فعالان گردشگری، مجموعه هایی که بیشترین رضایتمندی مردم را بدست آورده اند مورد تشویق قرار گرفته و حمایت شوند.
در اين سامانه در یکسال گذشته عملكرد 50 مرکز اقامتی، 209 مرکز پذیرایی، 98 آژانس هواپیمایی، 18 کلوپ تفریحات دریایی، 33 شناور تفریحی دریایی، 21 تک برند، 5 جنگ شبانه، 4 هزار و 363 نفر از كاركنان مراكز خدمات گردشگری و بيش از 8 هزار نفر از جامعه بازاریان بررسي شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.