گواهینامه IOSA کیش ایر تمدید شد

 بازرسانIOSA پس از بازرسی از بخش های مختلف شرکت هواپیمایی کیش ایر گواهینامه IOSA این شرکت را تمدید کردند .

 IOSA مخففی از (IATA Operational Safety Audit) است که بازرسی از هشت قسمت یک شرکت هواپیمایی مشتمل بر فنی، عملیات پرواز، عملیات کابین، عملیات دیسپچ، عملیات بار، حراست و سازمان مدیریت را شامل می شود.
این بازرسی توسط یاتا جهت تداوم و یا عضویت جدید شرکت مربوطه صورت می گیرد که در نهایت گواهینامه IOSA با اعتبار 2 ساله برای آن شرکت صادر می شود.
هدف دیگر این بازرسی ارتقای ایمنی پرواز شرکت مربوطه است و آن شرکت پس از اخذ گواهینامه از امکانات IATA آموزش، اطلاعات ایمنی، نحوه حمل بار و غیره به صورت آنلاین و به روز برخوردار می شود .
در جلسه ای که معاونان ، مدیران ، کارشناسان شرکت و چهارنفر از بازرسان IOSA در ساختمان مرکزی کیش ایر حضور داشتند نکات مثبتی در مورد نحوه عملکرد این شرکت عنوان شد.
شرکت هواپیمایی کیش به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی موفق به اخذ مجوز IOSA شده که این موفقیت برای پنجمین بار ادامه پیدا کرده است.
یاتا ( IATA) که به معنای انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی است، از International Air Transport Association گرفته شده است. این سازمان فرا مرزی، از 240 شرکت هواپیمایی تشکیل شده و از سال 1945 در شهر هاوانا شروع به کار کرده است.
یاتا غیر دولتی، بین المللی، غیرانحصاری و غیرسیاسی است و اهداف مشخصی دارد و عضویت در آن برای شرکت های هواپیمایی امکان پذیر است ،یاتا در زمینه استاندارد کردن بلیط هواپیما ، قیمت بلیط هواپیما و بارنامه ها فعالیت دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.