سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: رفت وآمد مسافران داخلی در فرودگاه این جزیره طی نیمه اول سال ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،عزت الله محمدی در نودمین جلسه شورای اداری کیش افزود: نیمه نخست سال جاری نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه بین المللی کیش به دلیل بهبود وضعیت از لحاظ همه گیری ویروی کرونا با ۷۱ درصد افزایش از ۶ هزار و ۷۲۰ پرواز مدت مشابه سال گذشته به ۱۱ هزار و ۵۲۵ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: تردد مسافران داخلی نیز با ۲۳ درصد افزایش از ۷۴۲ هزار نفر مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در نیمه نخست سال جاری به یک میلیون ۴۰ هزار نفر رسیده اما تردد مسافران خارجی در این بازه زمانی از ۹۳ نفر نیمه اول سال گذشته به ۵۲ نفر رسیده که ۴۲ درصد کاهش دارد.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین پرواز های انجام شده در فرودگاه بین المللی کیش توسط شرکت های هواپیمایی کیش ایر، زاگرس، ماهان و ایران ایر انجام شده است افزود: نصب تجهیزات جدید هوا نوردی، پذیرش پرواز های خارجی، ایجاد آسمان فضای باز، تکمیل طرح سوخت رسانی فرودگاه و تجهیز و بهره داری از ترمینال جدید از برنامه های محوری در حوزه فرودگاه است.

رفت وآمد مسافر در بندرگاه کیش ۲ برابر شد.

وی در خصوص تردد مسافران از بندرگاه کیش هم گفت: در این بخش نیز نیمه نخست امسال ۹۶ هزار و ۶۷۳ نفر مسافر از بندرگاه جزیره رفت وآمد کرده اند که بیش از ۲ برابر ۴۶ هزار و ۱۰۵ نفر سال گذشته است.

سرپرست جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: در این مدت از طریق بندرگاه ۴۵۱ هزار تن کالا به جزیره وارد و ۹۲ هزار تن کالا نیز خارج شده که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش و ۷۳ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.