معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران، گفت: درصدد افزایش همکاری با ایران و منطقه آزاد کیش هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، عبدالرحمان اف در نشست با معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان روابط تاریخی ۶ هزار ساله دارند و امسال ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک خود را تجربه می‌کنند، اما همکاری ما با ایران در زمینه‌های مختلف به اندازه‌ای که باید رشد نکرده است و ما درصدد افزایش این همکاری‌ها هستیم و دولت تاجیکستان آماده است که شرایط را برای این همکاری‌ها فراهم کند.

دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران با اشاره به دیدار چندی پیش روسای جمهور دو کشور ایران و تاجیکستان و امضای چندین سند توافق دوجانبه، تصریح کرد: در این سفرها، ۱۷ سند دوجانبه بین ۲ کشور در همه حوزه امضا شد که زمینه ساز تدوین برنامه‌های بلندمدت همکاری‌های اقتصادی و تجاری، تشکیل کمیسیون همکاری‌های مشترک تجاری و تشکیل شورای کارآفرینان دو کشور است.

وی افزود: امسال بیش از ۵۰ هیات از تجار، مسئولان و کارآفرینان دو کشور با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و مهمترین رویداد، دیدار روسای جمهور دو کشور بود.

معاون گردشگری در دیدار با هیاتی از مقامات گردشگری تاجیکستان به ریاست معروف جان عبدالرحمان اف دبیر اول سفارت این کشور در ایران، بر تقویت و توسعه همکار‌های یکدیگر در حوزه گردشگری تاکید کردند.

رمضانی، گفت: پایداری و استحکام همکاری‌های دو طرف در حوزه گردشگری، نیازمند برقراری پرواز بین دوشنبه و جزیره کیش است که بخش‌های خصوصی کیش و تاجیکستان می‌توانند در این زمینه برنامه ریزی و تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

معاون­ گردشگری­ سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تقویت و توسعه همکاری‌های بخش خصوصی تاجیکستان با جوامع صنفی و بخش خصوصی کیش در حوزه کسب و کار‌های کوچک و متوسط خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی کیش، به سهم خود در تحکیم و تقویت مناسبات دو کشور نقش آفرینی کنیم.

رمضانی گالشی، عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش به منظور برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتاسیل‌های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم دو کشور آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

مرتضی رمضانی گالشی با بیان این که خواهان ایجاد میز گردشگری کشور برای کشور‌های عضو اکو در کیش هستیم گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی دو کشور، می‌توانیم نمایشگاه‌ها و همایش‌های فرهنگی و گردشگری تاجیکستان را در کیش برگزار کنیم.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.