رییس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی کیش از راه اندازی سامانه تلفنی ۰۷۶۴۴۸۸ در حوزه اطلاع رسانی سفر‌های دریایی به کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، عزت اله محمدی از به کارگیری ۳۰ فروند لندینگ کرافت برای حمل خودرو و هشت فروند کشتی برای جابجایی گردشگران از بنادر چارک و آفتاب به کیش خبر داد و با اشاره به افزایش ظرفیت جابه جایی خودرو به شش هزار خودرو در ۲۴ ساعت، گفت: افزایش تعداد گیت‌های خروجی خودرو به شش گیت و تجهیز آن‌ها به سیستم پلاک خوان، ظرفیت پذیرش خودرو به ۲۶۰ دستگاه خودرو در ساعت رسید.

محمدی نرخ حمل خودرو به صورت رفت و برگشت را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرد و از راه اندازی سامانه پذیرش برخط خودرو به نشانی ticket.kishports.com در بندر کیش و حذف واسطه‌ها خبر داد و گفت: گردشگرانی که با خودرو قصد سفر به کیش ر ا دارند می‌توانند قبل از مراجعه به بندر، وارد سامانه شوند و زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان این که شش فروند شناور مسافری برای جابجایی گردشگران نوروزی با ظرفیت هر کدام ۹۰ نفر پیش بینی شده است افزود: دو فروند شناور نیز با ظرفیت ۶۰۰ نفر در مسیر رفت و برگشت چارک به کیش راه اندازی می‌شود.

محمدی بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی به گردشگران درخصوص نحوه خدمات رسانی مطلوب اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار تلفن ۰۷۶۴۴۸۸ با ۳۰ خط، به عنوان سامانه پاسخگویی بنادر کیش در نظر گرفته شده است و توسط اپراتور‌ها، از ساعت شش تا ۲۲ راهنمای گردشگران خواهند بود که از ۲۴ اسفند به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد داشت.

محمدی با بیان این که فرودگاه بین المللی کیش آمادگی لازم برای خدمات دهی به ۱۵۰ پرواز در روز را دارد؛ تاکید کرد: در نوروز سال گذشته روزانه شاهد ۱۰۶ پرواز در مسیر کیش
بودیم که پیش بینی می‌کنیم این رقم به ۲۰ درصد افزایش یابد.

رییس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی و علاقه این شرکت‌ها جهت برقراری پرواز در مسیر کیش، افزود: برنامه ریزی‌های لازم جهت افزایش پرواز در ایام نوروز با کمک توان حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است و در نوروز ۱۴۰۲ با توجه به ۲۴ ساعته شدن فرودگاه کیش، کمبود پرواز نخواهیم داشت.

وی با بیان این که در خصوص نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی تابع ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی هستیم؛ خواستار برنامه ریزی گردشگران جهت تهیه بلیت به صورت رفت و برگشت شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.