معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نوروز امسال ورود مسافر به این جزیره در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مرتضی رمضانی گالشی اظهار کرد: طی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین سال جاری ۸۲ هزار و ۵۱۹ نفر از طریق هوایی و درایی وارد این جزیره شده اند که این امار در مقایسه با ۷۸ هزاز و ۱۷۷ نفر مدت زمان یک سال قبل ۶ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۵۱ هزار و ۷۰ نفر از طریق دریا و ۳۱ هزار و ۴۴۹ نفر نیز از طریق دریا وارد این جزیره شده اند که با حضور این تعداد مسافر هم اکنون ۹۰ درصد از ظرفیت هتل های جزیره کیش اشغال شده است.

رمضانی گالشی با بیان اینکه در مقایسه اشغال ظرفیت هتل های جزیره با سال قبل نیز شاهد رشد سه درصدی هستیم افزود: همچنین از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ کمپ های اسکان چادری جزیره شاهد افزایش ۵۰ درصدی مسافران بوده است.

وی یادآور شد: در این مدت سه هزار و ۲۵ تخته چادر برپا شده که با استفاده از آنها ۱۱ هزار و ۷۹۸ نفر از خدمات اسکان سه کمپ خانوادگی، مجردی و ایثارگران بهرمند شده اند و در مقایسه آماری با سال قبل برپایی چادر افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شعار سازمان منطقه آزاد طبق سیاست های دولت سیزدهم کیش برای همه است افزود: در این رابطه زیرساخت ها، امکانات و خدمات لازم سفر همه آحاد مردم بدون هیچ محدودیتی به این جزیره از طریق دریا و هوا فراهم شده است.

رمضانی گفت: در این راستا نظارت های مختلف به صورت ویژه از ارایه خدمات انجام می شود که در کنار انجام ۲۴۷ مورد نظارت به ۱۷۹ مورد شکایت مسافران از واحدهای صنفی و خدماتی رسیدگی شده است.

کیش یکی از جزایر هجده گانه ایران در خلیج همیشه به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و در دل خود جاذبه هایی با قدمت هزاران ساله تا مدرن ترین تفریحات دریایی، هوایی، ساحلی و طبیعی را جای داده است.

بر خلاف تصور جزیره کیش جاذبه های تاریخی متعددی در دل خود جای داده که شهر زیر زمینی کاریز با ۲ هزار سال قدمت و شهر تاریخی حریره با بیش از یک هزار سال توانسته جایگاه ویژه ای در دل گردشگران علاقه مند به تاریخ باز کند.

از طرفی مرجان های کف دریا و تنوع گونه های مختلف جانواران، آبزیان و پوشش گیاهی و درختان آن باعث شده که این جزیره همچون نگینی درخشان در دل گردشگران طبیعت دوست باشد که نظاره و گشت گذار در طبیعت جزیره، کلبه هور، پارک های ساحلی سیمرغ، مرجان، اسکله تفریحی، پارک آهوان و دلفین ها، غواصی در دل آب های نیلگون برای دیدن مرجان ها و انواع آبزیان ساعت ها می تواند آنها را از فکر و خیال زندگی شهری دور کند.

حدود ۲۰ مرکز خرید و بازار بزرگ، تم پارک سنتر (سفر به عصر دایناسورها)، مجموعه پارک زمستانی پنگوئن، تله کابین، تفریحات دریایی همچون پاراسل، شاتل، بانان، فلای برد، اسکی روی آب با قایق و کابل، عکاسی زیر و روی آب و قایق های تند از دیگر امکانات گردشگری کیش است.

امسال کمیته اسکان ستاد نوروزی با برپایی سه کمپ از جمله کمپ خانوادگی واقع در محوطه مقابل مصلای بزرگ کیش با ظرفیت برپایی ۳۲۰۰ چادر، کمپ مجردی در زمین شماره دو فوتبال با ظرفیت ۳۰۰ چادر و کمپ اسکان جانبازان در قالب ۴۱ اتاق و امکان برپایی ۲۲۰ چادر در مدارس ابن سینا، کوثر و مولوی، آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی است./ایرنا

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.