دبیر ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی کیش گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین، ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ گردشگر به کیش سفر کرد و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مرتضی رمضانی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر در ۱۲ کمیته فعالیت داشت، افزود: برای اولین بار سامانه‌ای در خصوص سفر راه‌اندازی شد و در حال بهره‌برداری از آن هستیم.

وی آمار کل مسافران ورودی به کیش از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین را ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ نفر عنوان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته آمار ۱۳ درصد رشد داشته و موج روزانه چهارم فروردین با ۲۷ هزار و ۳۳۸ مسافر به ثبت رسید.

دبیر ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی کیش، تصریح کرد: ۱۲۳ هزار و ۴۱۱ گردشگر با ۹۲۸ پرواز به جزیره کیش سفر کردند و نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

رمضانی با اشاره به اینکه پرواز‌ها نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است، اما موج گردشگر روزانه در چهارم فروردین با ۶۷ پرواز و ۹ هزار و ۴۴۰ مسافر به ثبت رسید.

وی آمار مسافران و گردشگران دریایی را ۵۱۷ فروند و با رشد ۳۵ درصدی اعلام کرد و گفت: ۸۵ هزار و ۳۴۳ گردشگر از مسیر دریایی به کیش سفر کردند و ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته این آمار رشد داشته است.

رمضانی گفت: ۱۳۱ فروند شناور خودروبر نیز در این مدت خودرو‌های سواری را از جزیره کیش خارج کردند.

وی افزود: براساس آمار، موج گردشگران دریایی ورودی در زمان مسافر در چهارم فروردین با ۴ هزار و ۸۲ خودرو و ۱۷ هزار و ۹۷ مسافر بوده است.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اشاره به این شعار امسال «کیش برای همه» بود، گفت: زیرساخت‌های لازم را برای همه گردشگران فراهم شد و در این زمینه پیش بینی رشد ۱۵ درصد داشتیم و بحث رضایتمندی و عدالت اجتماعی در اولویت قرار گرفت.

رمضانی ضریب اشغال هتل‌ها را حدود ۹۶ درصد اعلام کرد و گفت: برحسب تخت ۹۳ درصد آمار ضریب اشغال هتل‌ها نسبت به سال گذشته رشد داشت و براساس مسافر ورودی به اماکن اقامتی ۶۵ هزار و ۳۳۵ نفر ثبت شد و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشت.

وی گفت: ظرفیت کمپ‌ها به تفکیک خانوادگی ۲۸ هزار و ۸۰۰ و ۳۶۰۰ مجردی، سه هزار و ۹۶۰ چادر نیز مربوط به کمپ ایثارگران بود که پذیرش مسافر در کمپ خانوادگی ۳۹ هزار و ۴۹۷ نفر ثبت شد و ۱۰ هزار و ۲۵۳ فقره چادر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد و ۲۷ درصد نیز از نظر مسافر در این زمینه رشد داشت.

رمضانی با اشاره به اینکه کمپ مجردی هزار و ۸۶۹ نفر در قالب ۶۲۳ چادر اسکان داشتند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد از نظر چادر و ۱۸ درصد از نظر مسافر رشد ثبت شد، گفت: کمپ جانبازان و ایثارگران ۵ هزار و ۸۰۹ نفر در قالب هزار ۲۳۷ چادر ثبت شد و ۳۵ درصد از لحاظ چادر و ۸ درصد از نظر مسافر رشد داشت.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.