علی اقتصاد مدیرعامل جامعه کلوب‌داران کیش از برگزاری مزایده واگذاری دو کلوب تفریحات دریایی کیش انتقاد کرد و نسبت به ادامه فعالیت کلوب‌های تفریحات دریایی کیش هشدار داد.

علی اقتصاد مدیرعامل جامعه کلوب‌داران کیش از برگزاری مزایده واگذاری دو کلوب تفریحات دریایی کیش انتقاد کرد و نسبت به ادامه فعالیت کلوب‌های تفریحات دریایی کیش هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، علی اقتصاد در نشست خبری روز سه شنبه بیستم تیرماه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد به شیوه مزایده دو کلوب «دنیای زیرآب» و «شایان» اعتراض داشت و این واگذاری را غیرحرفه‌ای دانست.

مدیر عامل جامعه کلوب‌داران قیمت پایه برگزاری مزایده را بالاتر از عرف واقعی آن دانست و افزود: مبلغ پایه‌ای که برای مزایده این دو کلوب اعلام شد ماهیانه 130 و 180  میلیون تومان است و قرار بر این بود، در هنگام بازکردن پاکت‌های مزایده نماینده این جامعه حضور داشته باشد و نه تنها نماینده جامعه حضور نداشت، شرایطی که برای مناقصه از سوی جامعه اعلام شده بود نیز رعایت نشده است.

علی اقتصاد یکی از شروط مهم شرکت‌کنندگان در این مزایده را اهلیت و صلاحیت حرفه‌ای دانست و افزود: برندگان این مزایده از نظر جامعه اهلیت لازم برای شرکت در مزایده را نداشته‌اند و بدون توجه به نظر ما و تنها براساس داشتن تمکن مالی در مزایده شرکت داده شدند.

مدیرعامل جامعه کلوب‌داران با بیان اینکه قرارداد اجاره کلوب‌ها در گذشته بیست و یک ساله و سپس ده ساله شد افزود: در سال گذشته پس از دو سال که کلوب‌داران بدون قرار داد بودند و انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نداشتند قراردادها یک ساله شد و گفته شده است که از این پس با مزایده کلوب‌ها واگذار می‌شود در حالیکه کلوب‌دار باید تجیهزات بسیار گرانقیمتی را تهیه کند و خرید و نگهداری این تجهیزات با هزینه بالا تنها برای یک سال برای هیچکس مقرون به صرفه نیست.

{image path="images/2023/07/20_28c77b59f0_13_c4e469c6b8_IMG_0970-copy.jpg"}

وی با اشاره به اینکه در کشورهایی همانند جزیره کیش که شهری گردشگر پذیر است و یا در برخی مناطق گردشگری داخلی برای سرمایه‌گذاران تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها بسیار پایین‌تر از کیش است، تصریح کرد: در ادامه این روند بسیاری از سرمایه‌گذاران مجبور به ترک جزیره خواهند شد و کسانی که باقی می‌مانند مجبور به افزایش غیرمنطقی نرخ تفریحات برای جبران هزینه‌های خود هستند که به نوعی تفریحات دریایی و مهمترین جاذبه گردشگری کیش را با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد کرد.

وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری تفریحات دریایی با جامعه کلوب‌داران است و تا به امروز نیز ما پیشنهاد دهنده و سازمان اعلام کننده قیمت‌ها بود و در صورت افزایش هزینه‌های اجاره و نگهداری و ارائه خدمات ما نیز به اجبار باید قیمت‌ها را افزایش چند برابری بدهیم و این افزایش قیمت آسیب جدی به تفریحات دریایی کیش وارد خواهد کرد.

اقتصاد با بیان اینکه تا به امروز تمام تلاش ما بر تعامل و همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش بوده و انتظار ما ادامه این تعامل و همراهی برای رشد اقتصاد و گردشگری جزیره است و از نظر ما این مزایده قانونی نیست، افزود: برای اثبات این مسئله حاضر به گفتگو با مسئولان سازمان و روشنگری در این خصوص هستیم.

مدیرعامل جامعه کلوب‌داران خاطر نشان کرد: نه تنها کشورهای همجوار که بسیاری از شهرهای همجوار و فعال در حوزه گردشگری در حال پیشی گرفتن از جزیره کیش هستند که مهمترین عامل آن حمایت و ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران است مسئله مهمی که در سال‌های دور در کیش اتفاق می‌افتاد اما امروزه همه چیز به فراموشی سپرده شده و با رویکردهای جدید مدیران کیش، سرمایه‌گذاران ناچار به ترک کیش خواهند شد و بنده به جرات می‌گویم که اگر تجهیزات ما را به قیمت کارشناسی از ما بخرند ما هم از کیش می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام پژواک، براساس گزارشی که توسط صدا و سیمای مرکز کیش منتشر شده است، عزیزالله فرضی‌پور سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش، برگزاری مزایده را قانونی و با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی مناطق آزاد و دستورالعمل‌های موجود اعلام کرده است.

{image path="images/2023/07/20_d59a3e221d_13_929481bb5b_IMG_0993-copy.jpg"}

در پایان انتظار می‌رود با توجه به مشکلاتی که گردشگری جزیره کیش در سالهای اخیر با آن روبرو بوده و تفریحات دریایی از مهمترین دلایل حضور گردشگران در این جزیره مرجانی است انتظار می‌رود مسئولان در یک نشست صمیمانه برای رفع مشکلات اقدام کنند تا بیش از این سرمایه‌گذاران، ساکنان و گردشگران با معضل افزایش قیمت‌ها و گرانی روبرو نشوند و صدمات جبران ناپذیری به حوزه گردشگری وارد نشود.

بی تردید تمامی مسئولان و جوامع فعال در جزیره کیش به دنبال رونق و بازگشت روزهای طلایی و اوج اقتصادی به این خاکپاره مرجانی هستند که این رویکرد تنها در سایه تعامل، همکاری، همدلی و تعهد ایجاد خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.