دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در دیدار با رئیس جدید اداره آموزش و پرورش کیش در سخنانی با اشاره به جایگاه و اهمیت سیتم های آموزشی در آگاهسازی و فرهنگ سازی جامعه نسبت به پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش و پرورش در پیشگیری اولیه از اعتیاد نقش حیاتی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در دیدار با رئیس جدید اداره آموزش و پرورش کیش در سخنانی با اشاره به جایگاه و اهمیت سیتم های آموزشی در آگاهسازی و فرهنگ سازی جامعه نسبت به پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش و پرورش در پیشگیری اولیه از اعتیاد نقش حیاتی دارد.

محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با حضور در اداره آموزش و پرورش کیش با دکتر جاویدی رئیس جدید اداره آموزش و پرورش کیش دیدار و گفتگو کرد.
بر پایه این گزارش، محمد حسن جهان در ابتدای این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر جاویدی به سمت رئیس جدید اداره آموزش و پرورش کیش به نقش و جایگاه آموزش های پیشگیرانه در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت هاي زندگي مهمترين ابزاركاهش سوء مصرف موادمخدر در بین جوانان و نوجوانان دانش آموز است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، به دلیل نقش بی نظیری که در ساختار اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کشور دارد، در عرصه پیشگیری از اعتیاد جوانان، با هیچ دستگاه و نهادی قابل مقایسه نیست.
سرهنگ جهان ادامه داد: از هر دریچه ای که به پدیده مواد مخدر و عوامل تاثیرگذار در کنترل عوارض ناشی از آن بنگریم، متوجه می شویم که نقش سیستم آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد، غیرقابل انکار، بی بدیل و بسیار حیاتی است.
وی با تقدیر از همکاری آقای معلمی رئیس سابق اداره آموزش و پرورش کیش با این شورا در بحث پیشگیری گفت: به حول و قوه الهی با انگیزه ای که در رئیس جدید این اداره وجود دارد، روند برنامه های پیشگیرانه از اعتیاد با شتاب بیشتری دنبال شود.
جهان اضافه کرد: ان شاالله با هماهنگی اداره آموزش و پرورش کیش در تلاش خواهیم بود با برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی در کلیه مدارس این جزیره،  مهارت "نه گفتن" را به دانش آموزان بیاموزیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با بیان این مطلب که "نه گفتن" باید به یک فرهنگ در جامعه بدل شود افزود: در این راستا ایجاد قدرت و بالا بردن اعتماد به نفس دارای اهمیت زیادی است.
جهان در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از اعضای مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کیش است افزود: در سال های اخیر اقدامات آموزش و پرورش به منظور مهارت آموزی به دانش آموزان و تقویت رفتارهای مروج سلامت افزایش یافته و این نگاه در آموزش و پرورش جای قدردانی دارد.
محمد حسن جهان آموزش های والدین را با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده بسیار مهم دانست و  گفت: 55 درصد مردم پس از 5 سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می شوند که این موضوع نشان می دهد خانواده ها باید بیشتر به فرزندان خود توجه کنند.
وی تصریح کرد: عدم آگاهی والدین و حتی سیستم آموزشی و دبیران مدارس و عدم اطلاع‌رسانی به موقع از ورود موادمخدر در کشور و رواج آن در میان جوانان از جمله مشکلات ماست که با برنامه ریزی های منسجم در رفع این معضل هستیم.
جهان افزود: هم دبیران و کادر آموزشی مدارس و هم اولیا باید حتماًٌ در این خصوص آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از فرزندشان محافظت کنند.
وی با تاکید بر این نکته که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است یادآور شد: ما باید برای حوزه پیشگیری از اعتیاد سرمایه گذاری کنیم و تا وقتی این کار را انجام ندهیم، نمی توانیم جلوی پیشرفت اعتیاد را بگیریم و البته اگر این اقدامات هم انجام نشده بود وضعیت بدتر از این بود.
دانیار جاویدی رئیس جدید اداره آموزش و پرورش کیش نیز در این دیدار گفت: پدیده اعتیاد، واقعیتی است که وجود دارد و دشمنان هم روی آن سرمایه گذاری کرده اند.
دکتر جاویدی گفت: اعتیاد یکی از معضلات جهانی است و کشور ما نیز در مسیر ترانزیت موادمخدر است بنابراین خطر اعتیاد برای ما بیشتر است و ما در آموزش و پرورش کیش با
تمام توان در خدمت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش هستیم تا موضوع فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه اعتیاد، نهادینه شود.
جاویدی با تاکید بر اینکه باید برای پیشگیری تلاش کنیم گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها نبود، بدون تردید آمار اعتیاد بیش از میزان کنونی بود.
رئیس جدید اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مسئولیت های وی در طول سال های گذشته در امر پیشگیری و برنامه های فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های اجتماعی بود اظهار امیدواری کرد با هماهنگی های فی مابین اداره آموزش و پرورش کیش و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، فصل جدیدی از اقدامات گسترده پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را در سطح این جزیره زیبا و مرجانی شاهد باشیم.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر گردید با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، دکتر جاویدی رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در اولین برنامه تلویزیونی و رادیویی رئوس و محور برنامه های پیشگیرانه از اعتیاد آن اداره را بازگو کند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.