کاروان دوست داران محیط‌ زیست و حامیان یوزپلنگ آسیایی در سفر به نقاط مختلف ایران، برای حمایت از این گونه درحال انقراض شنبه وارد میناب هرمزگان شد.

کاروان دوست داران محیط‌ زیست و حامیان یوزپلنگ آسیایی در سفر به نقاط مختلف ایران، برای حمایت از این گونه درحال انقراض شنبه وارد میناب هرمزگان شد.

بهمن نجفی مدیر کاروان حمایت از یوزپلنگ آسیایی ،محیط بان بازنشسته طبسی است که به همراه همسر، پسر و عروس خود برای حمایت از این گونه حیوانات به مناطق مختلف کشور سفر می کند تا مردم با یوزپلنگ ایرانی بیشتر آشنا شوند و از آن حفاظت کنند.
نجفی به مدت هفت سال با هزینه شخصی به همراه خانواده خود با سفر به نقاط مختلف کشور، مردم را با آسیب‌هایی که می‌تواند موجب به خطر افتادن حیات یوزپلنگ شود، آگاه می‌کند.
وی درخصوص فعالیت این کاروان به خبرنگاران اظهار کرد: این کاروان حرکت خود را از شهرستان طبس به سمت کرمان آغاز و سپس خلیج‌فارس تا جزیره کیش و از کیش به سمت یزد و طبس ادامه خواهد داد.
نجفی با اشاره به کاهش تعداد زیستگاه‌های یوزپلنگ ها افزود: باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود که با احترام به حریم حیوانات، فرصت ادامه حیات را از آن‌ها نگیریم.
مدیر کاروان حمایت از پوزپلنگ آسیایی مهمترین مشکل موجود در مسیر راه بقای نسل این گونه حیوانات را تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود، رانندگان با مشاهده این حیوانات بایستند و بگذارند تا از عرض جاده عبور کند.
نجفی تصریح کرد: تاکنون در جاده‌های کرمان، مهریز، بافق و شاهرود تعدادی از این‌گونه حیوانات نادر آسیایی در تصادف با خودروها کشته شده اند که برای پیشگیری هر چه بیشتر از این اتفاق، به کار تبلیغاتی گسترده برای آگاهی مردم نیاز است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.