فرمانده پایگاه دریابانی و نیروی انتظامی ویژه کیش از کشف بیش از 45۰ تن کالای قاچاق عبوری از حوزه استحفاظی دریابانی کیش توسط دو لنج باری خبر داد.

سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده دریابانی کیش با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از لنج های توقیف شده گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی امسال حوزه فعالیت دریابانی کیش عمق بیشتری یافته و تمامی مسیرهای اصلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مسیرهای بندرهای غیر مجاز در سواحل جنوبی خلیج فارس در کشور پوشش داده شده است.

وی افزود: این دولنج که از مبدأ دبی به مقصد سواحل استان های جنوبی درحرکت بودند بین سکوی سلمان و هندورابی توسط نیروهای دریابانی کیش توقیف شده اند.

فرمانده دریابانی کیش با اشاره به اینکه این کالاهای قاچاق مربوط به جزیره کیش نیست و حتی در آب های کیش نیز نبوده اند تاکید کرد: این دو لنج از محل حوزه استحفاظی دریابانی کیش که بیش از ۱۷۰ کیلومتر مساحت دارد در حال تردد از کشورهای عربی به سوی سواحل استان بوشهر بودند توقیف و برای بازرسی توسط نیروهای دریابانی وارد آب های دریایی و بندرگاه کیش شده اند.

وی با تاکید بر اینکه این کالاها در کیش از لنج ها تخلیه نخواهند شد اظهار کرد: تمامی کالاها پس از صورت جلسه به همراه نیروهای دریابانی کیش تحت الحفظ به گمرگ مقصد هدایت و تحویل داده خواهند شد.

ارزش ریالی کالاهای توقیف شده ۱۰۰ میلیارد ریال

جهانبخش در خصوص نوع و ارزش ریالی کالاهای توقیف شده گفت: با توجه به اینکه بار لنج ها به صورت کامل شمارش نشده است به اظهار مسئولان لنج ها یکی از لنج ها حامل ۳۰۰ تن و دیگر حامل بیش از ۱۵۰ تن کالای قاچاق می باشد.

وی ادامه داد: در یکی از این دو لنج بیش از ۲۰۰ تن برنج خارجی، ۸۳۰ کارتن لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۱۲۰ بسته بزرگ پوشاک، ۵۶۷ دستگاه مانیتور، ۵۰۰ جلقه لاستیک خودرو، ۴۱۰ تن ابزار آلات خودرو و قطعات جانبی، ۱۶۸ دستگاه یخچال و اجناس بسیار دیگری موجود است.

به گفته فرمانده دریابانی کیش، لنج دیگر حامل ۱۴۰ کارتن عطر و ادکلن، ۶۰۰ حلقه لاستیک خودرو، ۲۰۰ دستگاه تلویزیون، ۱۵۶ کارتن پوشاک و لوازم خانگی، ۱۵۹ کارتن لوازم برقی منزل و اقلام بسیار دیگری می باشد که در تخمین اولیه بر اساس قیمت میانگین منطقه ای ارزش ریالی کالاهای موجود در این دو لنج بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه حوزه فعالیت دریابانی کیش شامل گستره آب های مرزی است افزود: این دو لنج در مسیر دبی به بوشهر توقیف شده اند و با هماهنگی دستگاه قضایی به گمرگ بوشهر تحویل داده خواهند شد تا براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع با آن ها صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه صاحبان اصلی کالا توسط سیستم قاضی شناسایی و دستگیر خواهند شد اظهار کرد: خدمه دو لنج که ۱۰ نفر بودند دستگیرشده و همراه کالای قاچاق در مقصد لنج های توقیف شده تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.

توقیف ۱۳ لنج جامل کالای قاچاق در سال ۹۵

وی میزان لنج های حامل کالای قاچاق توقیف شده در سال ۹۵ را ۱۳ لنج عنوان کرد و افزود: کالای کشف شده از این تعداد لنج ارزش تقریبی بیش از ۳۰ میلیارد تومان داشته است و عمدتا به دلیل تشدید فعالیت ها در نیمه دوم سال کشف شده اند.

جهانبخش با تاکید بر افزایش فعالیت های نیروی انتظامی و دریابانی جزیره کیش در آستانه نوروز ۹۶ بیان کرد: حوزه فعالیت و حضور نیروی انتظامی و دریابانی در روزهای پایانی سال گسترده تر شده و با افزایش دو شناور نیمه سنگین عملیاتی ناوگان دریابانی که توسط نیروهای توانمند ایرانی آماده شده و به زودی به آب انداخته خواهند شد  ناوگان دریایی و شناوری کیش تقویت خواهد شد تا موجب پیشگیری حداکثری در حوزه دریاها باشد.

 

هشدار پلیس به سودجویان

وی به کسانی که به هر دلیل وارد حوزه حمل و نقل و توزیع کالاهای قاچاق در ایران اسلامی به خصوص مرزهای آبی حوزه استحفاظی دریابانی کیش می شوند هشدار داد: دریابانی و نیروی انتظامی در کیش و تمامی ایران اسلامی با تمام توان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با بحث کالای قاچاق مبارزه خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کیش همچنین با بیان اینکه در سال جدید کشفیات مواد محترقه نداشته ایم خاطر نشان کرد: مواد محترقه علاوه بر اینکه کالای قاچاق محسوب می شوند مشمول قانون مبارزه با سلاح شده و براساس قانون جدید قاچاق سلاح، جرائم و کیفرهایی که برای معامله این کالاها در نظر گرفته شده بیش از کالاهای دیگر است.

کیش با ۹۱ کیلومتر مساحت در میان آب های خروشان خلیج فارس به همت نیروهای انتظامی و انتظامی مستقر در کیش به عنوان یکی از امن ترین شهرهای ایران اسلامی شناخته می شود.

*گزارش تصویری / کشف 450 تن کالای قاچاق توسط دریابانی کیش

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.