مراسم پانزدهمین سال تاسیس پردیس و دهمین دوره دانش آموختگی آن، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

مراسم پانزدهمین سال تاسیس پردیس و دهمین دوره دانش آموختگی آن، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

دکتر صالحی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که امروزه ما در چالش با استکبار جهانی هستیم به غیر از چالش سیاسی که انقلاب ایجاد کرده مربوط به  اساس شیوه حکم رانی ما نهفته است. امروزه آمریکا در حال گسترش شیوه حکم رانی لیبرال دموکراسی است  و در مقابل کشور جمهوری اسلامی ایران شیوه ای جدید ارائه کرده است که برای آنها مفهومی ندارد و آنها با ما وارد جنگ شده اند. آنها در اصل شیوه حکم رانی ما مشکل دارند. این شیوه حکم رانی بر اساس زایش و رویش عوامل درونی بوده است که یکی از آنها توسعه علم است.

صالحی اضافه کرد که ما در کشور مشکلات اقتصادی و اجتماعی داریم و هیچکس این را کتمان نمیکند اما مشکل نسبت به یک مرجعی است که در ذهن داریم. مرجع ذهنی ما بر اساس آرمان هایی است که انقلاب برای ما ترسیم کرده بود . افق این ذهنیت یک قله رفیعی است که البته ما تا آن قله رفیع راه بسیاری داریم. عمر زیادی از انقلاب ما نگذشته است، 40 سال عمر در تاریخ یک ملت که بیش از 3000 سال تاریخ مکتوب دارد عمر زیادی نیست و 40 سال برای یک انقلاب مانند چند روز برای یک نوزاد است. اما این انقلاب راه خود را یافته است و بستر لازم را ایجاد کرده و در حال حرکت است.

صالحی در ادامه با اشاره به داشنگاه صنعتی شریف افزود دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه افتخار آفرین در توسعه و تعمیق علم در کشور ما  سهم به سزایی دارد . این دانشگاه در آخرین رده بندی ها در رتبه 300 جهانی قرار دارد که نشان ازهمت اعضای هیئت علمی دانشگاه دارد که اگر تلاش های دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه نبود, یقینا رسیدن به این جایگاه امکانپذیر نبود.

در ادامه این مراسم از سکه ضرب شده توسط بانک مرکزی جمهوری به مناسبت پانزدهمین سال تاسیس پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر صالحی و دکتر فتوحی و دکتر علی سلک غفاری رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

دهمین مراسم دانش آموختگی پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ،دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر سهراب پور چهره ماندگار علمی کشور ،دکتر قدیانی رییس سازمان بسیج علمی کشور و اعضای هیات رییسه دانشگاه صنعتی شریف و معاونین سازمان منطقه آزاد کیش و سایر مسئولین محلی در محل پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش برگزار شد.

پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به عنوان اولین پردیس بین الملل دانشگاهی در کشور در سال 1383 توسط دکتر سهراب پور رییس وقت دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش تاسیس شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.