سرهنگ " علي اصغر جمالي "بمناسبت هفته ناجا در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اهل سنت كيش، نقش مرزنشينان در تحقق امنيت پايدار مرز ستودنی عنوان کرد.

همزمان با فرا رسيدن هفته ناجا کارکنان فرماندهي پایگاه درياباني كيش همراه با بوميان اهل سنت جزيره كيش در آيين پر صلابت نماز عبادي سياسي جمعه در محل مسجد نور شرکت کردند.

جانشین پایگاه درياباني كيش در ابتداي سخنان خود از امام جمعه محترم اهل سنت شیخ یعقوب شمس که همواره از طرح ها و ماموريت هاي نيروي انتظامي حمايت نموده اند و همچنين موجبات اين مراسم را فراهم کردند تشکر و قدرداني مي کنيم.

جمالی در ادامه افزود: نقش مرزنشينان در تاريخ چند صد ساله اخير كشور ما نشان مي دهد كه مرزنشينان مرزداران واقعي كشور بوده اند و در بسياري از مقاطع تاريخي مدافعان و محافظان خوبي براي مرزها بوده اند.

جانشین پایگاه درياباني كيش اظهار داشت: فرماندهي درياباني كيش تلاش مي كند با اجراي طرح كنترل مرزي و با حضور مقتدرانه در مرز دريايي و با بهره گيري از توانمندي هاي مرزنشينان، با تردد غير مجاز ، فعاليت قاچاقچيان و متجاوزين مرزي مقابله نمايد.

وي گفت: نيروي انتظامي برخواسته از مردم و متعلق به مردم و محل اعتماد و اطمينان مي باشد به نحوي كه پشتوانه مردمي توانسته است پليس ما را به عنوان پليس الگو از ساير پليس ها متمايز سازد.

سرهنگ جمالي تصریح كرد: در فرماندهي مرزباني سرمايه اجتماعي، مرزنشينان اين مناطق هستند كه سه اصل آن شامل روابط و مناسبت مرزبان با جامعه ، رسيدگي به مشكلات مردم و همكاري و مشاركت مردم در برقراري نظم امنيت مي باشد.

جمالي ادامه داد: امروز اوضاع و اموال منطقه خاورميانه ايجاب مي نمايد كه حضور مردم در صحنه و همكاري و مشاركت مردم با پليس بيش از هر زمان ديگر پررنگ تر باشد.

جانشین پایگاه درياباني كيش در پايان خاطرنشان کرد: فرماندهي درياباني كيش با طرح ريزي و برنامه ريزي دقيق و موثر تمامي سعي وتلاش خود را در جهت ايجاد فضايي امن توام با آرامش و آسايش براي كيشوندان فهيم و مسافران و گردشگران معطوف کرده است.

گفتني است در پايان خطبه ها، نماز جماعت به امامت حاج شيخ يعقوب شمس و با حضور معاونان و كاركنان اين فرماندهي اقامه شد.

یادآور می شود، برپایی پایگاه پزشکی و معاینه از نمازگزاران، در حاشیه نماز جمعه اهل سنت به مناسبت هفته نیروی انتظامی از ویژه برنامه های نیروی انتظامی ویژه کیش در این روز بود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.