جمعی از اصحاب رسانه شامگاه اول دی ماه با حضور در دفتر نهاد امام جمعه کیش با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش صبح کیش به نقل فیدار کیش حجت الاسلام احمد حسن زاده در دیدار صمیمانه با جمعی از اصحاب رسانه کیش با بیان اهمیت خبر و اطلاع رسانی، اظهار کرد: اطلاع رسانی امری حساس و تاثیر گذار است و اسلام به این حوزه نگاه ویژه ای دارد.

وی با تاکید براهمیت خبر از دیدگاه اسلام افزود: اسلام همواره بر اصل اصالت و صحت خبر به عنوان یک اصل مهم تاکید دارد به همین دلیل تا از صحت خبری مطمئن نباشیم نباید آن را انتشار دهیم و اصحاب رسانه از این جهت مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی به دلیل اطلاع رسانی غیرحرفه ای مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده و گاه موجب تشویش اذهان عمومی می شود ادامه داد: این مسائل به دلیل ورود افراد غیرحرفه ای به حوزه خبر است زیرا با استفاده از ابزار انتشاری که در دست دارند خبرهای غیر واقعی و بی اصالت در جامعه منتشر می کنند و زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می سازند.

وی با بیان اینکه امروزه درحوزه های علمیه نیز در حوزه اطلاع رسانی و خبر کارهای خوبی انجام شده است افزود: یکی از منابع اصلی علمای دین خبر بوده و بیش از یک هزار سال است که فقها احادیث را بررسی کرده و در صورت اصالت آن ها را منتشر می کنند.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اهمیت توجه به فرهنگ و مذهب در رسانه و مطبوعات از رسانه های جزیره کیش درخواست در خصوص اطلاع رسانی مراسم و ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی به خصوص نماز جمعه اهتمام بیشتری داشته و در حوزه دین با رویکرد اخروی ورود کنند.

وی افزود: امروز دشمن تلاش می کند تا مردم را از دین خارج کند و این وظیفه ماست تا با اطلاع رسانی صحیح واقعیت های دین را به مردم نشان دهیم و شما به عنوان اصحاب رسانه در این حوزه مسئولیت سنگینی برعهده دارید.

در ادامه این دیدار اصحاب رسانه کیش برخی از مشکلات صنفی به ویژه تاسیس خانه مطبوعات کیش، عدم حمایت از رسانه های به ویژه رسانه های مکتوب و دریافت یارانه مطبوعاتی را مطرح کرده و رهنمودهای لازم را از امام جمعه کیش دریافت کردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.