بی توجهی انسانی باعث شد بیش از 50 اصله درخت در آتش سوزی از بین بروند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، ظهر دوشنبه 6 اردیبهشت با اعلام حریق چند اصله درخت واقع در انتهای سفین قدیم ، حد فاصل تصفیه خانه جنوب تا پیست دوچرخه سواری به سامانه ۱۲۵ ، ایستگاه شماره 2 آتش نشانی کیش نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کرد .
حجم و وسعت این حریق باعث شد آتش نشانان ایستگاه شماره 2 با اعلام درخواست نیروی کمکی و با بهره گیری از حضور دیگر آتش نشانان به کمک ۳ دستگاه اطفایه سنگین ، یک دستگاه تانکر آب رسان آتش نشانی ، 2 دستگاه تانکر آبرسان متعلق به فضای سبز کیش و یکدستگاه لودر خدمات شهری اقدام به اطفاء کنند.
با وجود تلاش تیم 12 نفره آتش نشانان و مصرف 90 هزار لیترآب ، دراین حادثه ۵۰ اصله درخت طعمه حریق شد و از بین رفت .
به گفته کارشناسان آتش نشانی کیش، علت حریق بر اثر سهل انگاری انسانی بوده که با رها کردن آتش درطبیعت باعث حریق گسترده و از بین رفتن درختان شده است.
با توجه به خشکی زیاد طبیعت که بستری آماده برای حریق است حضور به موقع و تلاش زیاد آتش نشانان به همراه همکاری خوب دیگر عوامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش درحوزه امورشهری باعث شد از گسترش آتش سوزی در یک منطقه جنگلی و بروز یک حادثه بزرگ جلوگیری شود.
گفتنی است روشن کردن آتش در نزدیکی درختان وگیاهان و رها کردن سیگار یا آتش نیمه خاموش در طبیعت از مهمترین عوامل آتش سوزی و از بین رفتن درختان به ویژه درختان ارزشمند لور ونخل درجزیره کیش است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.