کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در کیش تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و این کارخانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به وجود خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سجاد خسروی نژاد مدیر این کارخانه تولیدی با اشاره به تولیدات کارخانه گفت: محصولات کارخانه در سه نوع، عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی شامل، مته‌های مغزی، لوله‌های اکسیژن و ونتیلاتور، و ست‌های سرم است.

وی گفت: تولیدات مجتمع تولیدی طب و درمان طلایی ۲۰ میلیون دلار در سال برای کشور درآمد ارزی به همراه دارد و حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار هم از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

خسروی نژاد گفت: این مجتمع در سه مرحله به بهره برداری می‌رسد که مرحله اول آن مرداد امسال است، در مرحله اول برای ۱۰۰ نفر، مرحله دوم برای ۳۵۰ نفر و مرحله سوم برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

مجتمع تولیدی کالای طبی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری کامل خواهد رسید و مساحت این واحد تولیدی ۱۵۰۰ متر بنا در ۶۵۰۰ متر زمین است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در سفر دو روزه خود به کیش امروز از این واحد تولیدی بازدید کرد و گفت: در سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها استانداری با تمام تلاش از راه اندازی واحد‌های تولیدی حمایت می‌کند و سعی بر این است موانع از سر راه برداشته شود.

وی گفت: واحد‌های تولیدی که مشکلات آنان در مناطق آزاد قابل حل نیست به استانداری مراجعه کنند تا با تشکیل کارگرو‌های تخصصی مشکلات آنان برطرف شود.

همتی گفت: طرح‌های مهم در سواحل مکران و شرق استان در حال اجراست که پس از صدور مجوز و پروانه تا حدود ۳ ماه آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار هرمزگان با اشاره به واحد‌های تولیدی از کار افتاده که مجدد به چرخه تولید بازگشتند گفت: بسیاری از این واحد‌ها در حوزه معدن فعالیت می‌کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.