بازدید های مکرر کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش ، از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی در راستای مقابله با کرونا انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه سلامت کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص اقدامات انجام گرفته در خرداد ماه بهداشت محیط گفت :در بازرسی های صورت گرفته مقدار یک هزارو 147کیلو مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.
وی افزود:با توجه به قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی تعداد 3هزار و 505 مورد بازرسی از اصناف جزیره در خرداد ماه انجام شده که از این تعداد 801 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،2هزار و 456مورد بازدید از اماکن عمومی و 248مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی می باشد.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: 254مورد کلرسنجی ، 23مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، 12مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی ، 52مورد بازدید از مدارس(زمان برگزاری آزمونها)، 24 مورد نمونه برداری از نان ،51مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور 537 کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.
وی افزود : در این مدت 45 مورد گزارش مردمی دریافت وبه شکایات رسیدگی شد.
رضانیا گفت: از مجموع تعداد بازدیدها 4واحد نیز منجر به تعطیلی و پلمب شد.
وی ادامه داد: در طی این بازدیدها بازرسان بهداشت محیط از دستگاه های پرتابل استفاده می کنند که در خرداد ماه تعداد 694 مورد سنجش توسط دستگاههای پرتابل صورت گرفته است.

رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد ، لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند. استفاده از ماسک، دستکش و شتشوی مرتب دست ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان را توسط واحد های صنفی الزامی دانست.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از عموم مردم خواست: شکایات خود در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی اصناف را با شماره های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ اطلاع دهند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.