رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش با اشاره به وقوع ۹۵ حادثه آتش سوزی در سه ماهه گذشته در کیش گفت: ۲۵ حادثه از آن ناشی از اتصال سیستم‌های خنک کننده بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محمد امین سرمدی اتصالات کابل‌های برق سیستم‌های خنک کننده مربوط به جعبه فیوز و پریز‌ها را از مهمترین علت‌های آتش سوزی برشمرد و گفت: با جریان برق بدنه کابل گرم شده و باعث آتش سوزی می‌شود.

وی گفت: برای رفع این مشکل باید کابل فیوز با دستگاه مربوطه همخوانی داشته باشد.

سرمدی بر استفاده ازکلید محافظ تاکید کرد و گفت: کلید محافظ باعث می‌شود درموقع اتصال سیستم‌های برقی از بروز آتش سوزی جلوگیری کند.

وی گفت:در نصب سیستم‌های خنک کننده باید ازکابل‌های مناسب استفاده شود و سطح و مقطع کابل‌ها متناسب با مصرف انرژی سیستم باشد.

ریس اداره آتش نشانی وخدمات ایمنی کیش گفت: لوازم برقی درآشپزخانه دور از یکدیگر و با فاصله از هم قرار داده شوند تا باعث گرم شدن و ایجاد اشتعال نشوند.

سرمدی با اشاره به گرم بودن هوا درتابستان گفت: اشتعال شاخ و برگ درختان در اثرگرما و قرارگرفتن بطری آب درمقابل آفتاب داغ وقرارگرفتن وسایلی مثل فندک، الکل‌های ضدعفونی و اسپری‌ها در پشت شیشه خودرو همانند ذره بین عمل کرده وباعث آتش سوزی خودرو می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.