کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا از ساعات ظهر به ویژه در جزیره کیش و دیگر جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز با افزایش باد‌های شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: از ظهر امروز با نزدیک شدن یک موج جدید بارشی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: به تدریج از ساعات آینده در مناطق دریایی استان افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان و برخی نقاط مرکزی، محدوده تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: احتمال تقویت این سامانه بارشی به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط شرقی استان و تنگه هرمز وجود دارد و وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از ظهر امروز با توجه به نامساعدشدن شرایط تردد‌های دریایی، از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری انجام شود.

حمزه نژاد گفت: فردا سه شنبه ششم دی ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی استان و مناطق دریایی مورد انتظار خواهد بود.

وی گفت: از روز چهارشنبه هفتم دی با تاثیر یک موج بارشی از سمت غرب، گسترش بارش‌های رگباری به اکثر نقاط استان کشیده خواهد شد و در این مدت آبگرفتگی موقت در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود با توجه به احتمال تقویت بارش، از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی و غربی استان خودداری شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ دمایی از روز پنجشنبه هشتم دی در غالب نقاط کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.