رئیس بیمارستان کیش گفت: درصدد هستیم تا یک هواپیمای سبک را به عنوان آمبولانس هوایی برای اعزام بیماران به خارج از جزیره تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر کامران فردوسی گفت: در راستای بهبود خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان، سیستم بایگانی و ذخیره سازی تصاویر پزشکی بیمارستان کیش راه اندازی می‌شود.

وی افزود: مراجعه کنندگان به صورت برخط و متمرکز تمام تصاویر رادیولوژی - سی تی اسکن را در این سامانه در هر زمان و مکان و از هر سیستم سخت افزاری مانند رایانه شخصی و گوشی‌های هوشمند و بدون نیاز به نصب برنامه‌های کاربردی مشاهده کنند.

دکتر فردوسی با اشاره به خرید دستگاه تصویربرداری اتاق عمل (سی آرم C-ARM) و بررسی خرید دستگاه ماموگرافی گفت: با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات لازم برای خرید دستگاه تصویربرداری اتاق عمل انجام شده و خرید دستگاه ماموگرافی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اخذ مجوز و برگزاری آموزش مداوم در بیمارستان کیش، افزود: بیمارستان کیش، تنها بیمارستان غیر آموزشی کشور است و موفق به دریافت مجوز برگزاری آموزش مداوم شده است.

رئیس بیمارستان کیش با بیان این که انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و بیمارستان آموزشی مسئولیت آموزش هنگام خدمت دانش آموختگان گروه علوم پزشکی را برعهده دارند، تاکید کرد: پزشکان ملزم هستند برای به روز رسانی اطلاعات پزشکی خود در کلاس‌های آموزشی شرکت و سالانه ۲۵ امتیاز آموزش مداوم را دریافت کنند تا مجوز آن‌ها با اخذ ۱۲۵ امتیاز در ۵ سال، تمدید شود.

دکتر فردوسی با اشاره به دریافت مجوز دائم آموزش تصریح کرد: با تحقق این مجوز، بهره مندی از خدمات و تخصص پزشکان متقاضی آموزش در بیمارستان کیش امکان پذیر خواهد شد.

دکتر کامران فردوسی با اشاره به اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بیمارستان در ۲۷ سال گذشته و دریافت نکردن مجوز بهره برداری گفت: درصدد هستیم با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره، بیمارستان کیش بتواند با ضریب بیمارستان‌های بخش خصوصی مجوز بهره برداری خود را دریافت و نسبت به جذب پزشکان مجرب اقدام کند و این مهم یکی دیگر از تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی پایگاه دوم اورژانس در کیش و شروع اقدامات اولیه برای محقق شدن این نیاز بیمارستان در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی افزود: با توجه به زمانبر بودن ساخت و راه اندازی پایگاه دوم اورژانس، یک دستگاه اتوبوس و آمبولانس برای ارائه خدمات رایگان اورژانس در ایام نوروز در جزیره کیش مستقر خواهد شد.

دکتر کامران فردوسی، خدمات پزشکی اورژانس هوایی در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی در کوتاهترین زمان را مهم و حیاتی بیان کرد و از راه اندازی آمبولانس هوایی توسط یک بالگرد در کیش با هماهنگی علوم پزشکی هرمزگان خبر داد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.