سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری جزیره کیش، همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مدیرعامل شرکت فرودگاه و بنادر کیش روز شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری این جزیره با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

عزت الله محمدی با بیان اینکه ساخت سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری کیش سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود افزود: عملیات اجرایی این سیستم از ۲ سال گذشته پس از هفت سال بلا تکلیفی با تخصیص اعتبار دوباره از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این سیستم علاوه بر اسکله های بندرگاه تجاری و مسافری، ۳۸ انبار و سوله این بندر در محوطه خشکی به اطفای حریق تجهیز شده که موجب ارتقای سطح ایمنی به تمام بهره برداران شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: برای ایجاد این سیستم عملیات مختلفی از جمله ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال آب، نصب ۵۱ عدد شیر آتنش نشانی (هایدرانت اطفای حریق) در محوطه اسکله ها و انبارها، نصب ۲۱ عدد مانیتور پاشش آب و فوم در محوطه اسکله ها، نصب ۷۰ جعبه اتش نشانی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: ساخت مخزن ۲ هزار و ۴۰۰ متر معکبی ذخیره آب اتش نشانی، نصب ۱۹۴ عدد انواع شیرالات آتش نشانی، ساخت سوله پمخانه و ۲ عدد برج اطفا حریق و نصب پمپ های تزریق فوم و آب از دیگر اقدامات انجام شده برای احداث سیستم اطفا حریق اسلکه های بندری تجاری و مسافری جزیره کیش است.

وی افزود: عملکرد این سامانه به نحوی است که پس از درک حریق توسط دتکتورها و یا پس از فشار دادن شاسی اعلام حریق، ضمن اعلام به مرکز آتش نشانی، عملیات اطفاء، بسته به نوع آن به صورت خودکار آغاز به کار خواهد کرد.

سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم بر پیگیری خرید کشتی آتش خوار تاکید کرد.

بندرگاه کیش در شمال جزیره واقع شده است و به عنوان بندر اصلی این جزیره در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار احداث شده که دارای اسکله تجاری آن به طول آن تقریبا ۲ هزار متر با امکان پهلو گرفتن شناور ها را در اسکله نفتی و حوضچه اول به عمق ۶ متر فراهم است.

در راستای طرح توسعه این بندر، سازمان منطقه آزاد اقدام به ساخت اسکله ۱۲ تنی کرده که شرکت های نفتی همچون توتال، پتروپارس، توسعه پترو ایران، استات اویل، آجیپ، خدمات چاه نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت ملی حفاری یکی از مراکز پشتیبانی و لجستیک سکوی نفتی خود را در بندرگاه تجاری کیش قرار دادند.

پشتیبانی از سکوها و مناطق نفتی واقع در جزایر لاوان، خارک، سیری، منطقه پارس جنوبی از دیگر ماموریت های این بندرگاه است، این بندر دارای پایانه مسافربری به مساحت چهار هزار متر مربع از که نقش ۳۰ درصدی در حمل و نقل مسافران به این جزیره دارد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.