معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران آب و خدمات کیش گفت: ۱۵ هزار تن اقلام بازیافتی از جزیره کیش در سال گذشته خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، غفارآقازاده با تقدیر از افزایش چشمگیر مشارکت مردمی در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا افزود: در سال گذشته خروج اقلام بازیافتی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ از جزیره به بیش از ۵۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند برای محیط زیست محدود جزیره کیش اهمیت بسزایی دارد، گفت: این اقلام شامل انواع نایلون‌های سفید، رنگی و مشکی، شیشه، حلب‌های آلومینیومی، فویل غذا، ضایعات چوبی، شیشه، کارتن و ضایعات آهن بود.

آقازاده افزود: پس از ضایعات آهن و کارتن در بین اقلام بازیافتی بیشترین آمار مربوط به انواع نایلون با وزن هزار و ۳۲۶ کیلوگرم بوده است.

وی گفت: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است و بیانگر مشارکت بی سابقه ساکنان در تفکیک پسماند در منازل و همکاری آنان برای ترویج مدیریت پسماند در جزیره کیش است.

معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران آب و خدمات کیش خاطرنشان کرد: علاوه بر نوسازی خط پردازش زباله در سایت بازیافت کیش، برنامه ریزی گسترده معاونت خدمات شهری و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و مشارکت مردمی در بخش‌های گوناگون از جمله مناطق مسکونی، بازار‌ها و مراکز تجاری، مدارس، هتلها، مراکز پذیرایی و اقامتی از عوامل موثر ثبت رکورد بی سابقه مشارکت مردمی در تفکیک زباله از مبدا در جزیره کیش است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.