معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه اقتصاد دریا محور در برنامه هفتم سند تحول دولت از ایجاد بزرگترین مرکز مقابله با آلودگی دریا در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مجید علی‌نازی در نشست تخصصی مدیران دریایی کشور به میزبانی جزیره کیش افزود: برجسته کردن اقتصاد دریا پایه در تصمیم‌گیری‌های درون سازمانی و اجرای طرح مطالعاتی و راهبردی با کمک فناوری‌های روز دنیا از جمله اقدامات سازمان بنادر برای توسعه اقتصاد دریا محور است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح اقدامات و همکاری‌های مشترک بین سازمان بنادر و منطقه آزادکیش گفت: براساس نشست‌های مشترک با معاون توسعه زیر ساخت‌های منطقه آزاد کیش تفاهم‌نامه‌های احداث یکی از بزرگترین ساختمان‌های مرجع دریایی با هدف کنترل و پوشش راداری منطقه و واگذاری زمین از سوی منطقه آزاد کیش به سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید.

علی‌نازی افزود: بزرگترین مرکز مقابله با آلودگی دریا در جزیره کیش برای مقابله با آلودگی نفتی شناور‌های درحال تردد در منطقه ایجاد خواهد شد و می‌تواند علاوه بر ایجاد خطرات زیست محیطی و تهدید اکولوژی دریایی منطقه به صنعت گردشگری دریایی کیش نیز آسیب جدی وارد کند از دیگر موضوع‌های بود که با مسئولان منطقه آزاد کیش مطرح شد.

وی افزود: به زودی یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد کیش در راستای پذیرش و تربیت در رشته‌های دریانوردی (علوم دریایی) در شعبه کیش به امضا خواهد رسید.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس این تفاهم نامه از امکانات پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران در راستای توسعه آموزش دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت دریانوردی و کمک به موسسات آموزش دریانوردی استان هرمزگان بهره‌برداری خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر در خصوص برنامه‌های این سازمان در حوزه گردشگری دریایی، گفت: گردشگری و مسافرت‌های دریایی یکی از مباحث جدی معاونت دریایی است و در این زمینه به دنبال تولید، نوآوری و توسعه تجهیزات دریایی از جمله شناور‌های مسافری با حمایت از محصولات دانش‌بنیان هستیم.

علی ‎نازی با اشاره به اهمیت توسعه تجهیزات دریایی و تولید محصولات دانش‌بنیان در سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با کمک مراکز دانش‌بنیان در حال طراحی است و شناور‌های رورو، باری و مسافری منطقه‌ای که بتوانند نسبت به لندینگ‌کرافت‌های موجود از استاندارد‌های بیشتری برخوردار باشند، تولید شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات وجوه اداره شده برای راه‌اندازی این نوع شناور‌ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار سرمایه‌گذاران و مالکان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد بحث دریانوردی و خدمات‌رسانی به جزایر را ایمن‌تر کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر در پایان تقویت همکاری بین سازمان بنادر و منطقه آزاد کیش برای بهره‌وری بهینه در فعالیت‌های تجاری در منطقه آزاد کیش را از دیگر دستاورد‌های این نشست عنوان کرد.

نشست تخصصی دریایی کشور با هدف بررسی موضوعات و بررسی مشکلات و تبیین دستور العمل‌ها ابلاغی به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.