رئیس سازمان شیلات ایران گفت: براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری و با حمایت استانداری هرمزگان ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،سید حسین حسینی با اشاره به نقش موثر استقرار سازه‌های مصنوعی بر اکوسیستم منطقه، گفت: افزایش ذخایر آبزیان و پناهگاهی برای انواع آبزیان در فصول مختلف سال، مصون ماندن آبزیان جوان از شکار و جریان‌های شدید جزر و مد، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه‌مندان در نگهداری از ذخایر آبزیان، حراست از محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز آبزیان کف دریا، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل و کاهش فشار صید بر زیستگاه‌های طیبعی از مهمترین دلایل استقرار این زیستگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی براساس مصوبات ریاست جمهوری در هرمزگان مستقر شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان نیز افزود: شناسایی و مکان یابی برای استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در قشم و مناطق جاسک و سیریک در شرق استان نیز ادامه خواهد داشت.

بارانی با اشاره به اینکه این اقدام دولت، خدمت به جامعه صیادی است، افزود: تداوم ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی، ساماندهی شناور‌های صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در استان از مهمترین اقدامات برای خدمت با صیادان و حفظ محیط زیست دریایی است.

وی گفت:جانمایی استقرار سازه‌ها براساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.