مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به اتمام عملیات حفاری و تکمیل نخستین حلقه چاه از طرح ۱+۱۲ در بخش خشکی کیش، مشعل این میدان روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،حمید رضا گلپایگانی، با اشاره به وقفه ۱۰ ساله اجرای این پروژه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برای تامین سوخت زمستانی و اطمینان خاطر در تکمیل پروژه و بهره‌برداری از آن شتاب گرفت.

وی افزود: مراحل تکمیل ۱۳ حلقه چاه در این موقعیت با توجه به شرایط مخزن با اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و تجهیزات درون چاهی محقق شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، گفت: پیش بینی شده هر ماه دو حلقه چاه در دو کلاستر A و B تکمیل و آماده بهره برداری شود.

گلپایگانی با اشاره به اینکه هم اکنون دو دستگاه حفاری در میدان گازی کیش مستقر است، افزود: عمق چاه تکمیل شده حدود ۴ هزار متر است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: متخصصان و کارشناسان در اجرای تکمیل چاه‌ها در پروژه ۱+۱۲ به استاندارد‌های تازه‌ای در تکمیل چاه‌های گازی دست یافتند و می‌تواند به عنوان تجربه‌ای با ارزش در پروژه‌های آینده به شتاب بخشی اجرا با ضریب ایمنی استفاده شود.

میدان گازی کیش، شامل مخازن گازی کنگان و دالان واقع در جزیره کیش و آب‌های اطراف آن در خلیج فارس و در فاصله ۶۰ کیلومتری جزیره لاوان قرار دارد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.