مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از راه اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مهرداد حسن زاده، افزود: ایستگاه‌های لرزه نگاری برخط علاوه بر رصد فعالیت گسل‌های هرمزگان، برای اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب‌تر زمین لرزه‌ها در استان، پیش آگاهی با ثبت خودلرزه برای ایجاد آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم، توسعه شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت‌های مهم و سایر فعالیت‌های علمی و پژوهشی فعالیت می کنند.

وی افزود: تیم تخصصی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به هرمزگان اعزام شده است تا با بررسی میدانی و بهبود وضعیت ایستگاه‌های زلزله نگاری موجود در استان، نسبت به مکان‌یابی جدید برای ساخت و ایجاد ایستگاه‌های زلزله‌نگاری در مناطق استان اقدام کند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تیم تخصصی زلزله نگاری از شهرستان‌های میناب، بندرعباس، حاجی آباد، قشم و کیش بازدید کرد.

وی افزود: بر اساس بازدید میدانی، مقرر شد تا با تقویت زیر ساخت‌های مانیتورینگ هوشمند زلزله نگاری در اداره کل مدیریت بحران با حمایت استان و سازمان‌ مناطق آزاد کیش و قشم، نسبت به راه اندازی سه ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در جزایر کیش، قشم و شهرستان‌های حاجی آباد، توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: با راه‌اندازی ایستگاه‌های لرزه نگاری جدید در هرمزگان، تعداد ایستگاه‌ها به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.