رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان گفت: درب‌های حرمین عسکرین(ع) به کارگاه‌های مورد نظر در استان منتقل شده است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: درب‌های حرمین عسکرین(ع) به کارگاه‌های مورد نظر در استان منتقل شده است که یک درب به جزیره کیش و یک درب به محلات شیلات قدیم و دوهزار در بندرعباس و یک درب در هشتبندی رودان مستقر شده است.

سیدکاظم موسوی گفت: پروژه‌هایی در استان شروع شده که سبب خیرات و برکات فراوانی برای مردم هرمزگان خواهند بود و رسالتی است از سوی خداوند برای بازسازی عتبات عالیات تا مردم در مسیر تکریم اهل بیت قدم بردارند.
وی افزود: درب‌های حرمین عسکرین(ع) به کارگاه‌های مورد نظر در استان منتقل شده است که یک درب به کیش و یک درب به ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش خواهران در محله شیلات قدیم بندرعباس و یک درب در محله دوهزار و یک درب در هشتبندی شهرستان رودان مستقر شده است.
موسوی افزود: قلم‌زن‌ها برای کار قلم‌زنی درب‌های حرمین عسکرین(ع) انتخاب شده‌اند و کار خود را آغاز کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت هنری زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد، گفت: روی مس قلم‌زنی طلا انجام می‌شود و سازه‌های مسی در محل کارگاه‌های قلم‌زنی طلاکاری می‌شود و هر کدام از درب‌ها 4 الی 5 میکرون طلا را به خود اختصاص خواهد داد.
وی گفت: منتظر ورق‌های مس هستیم تا از مرکز کشور و از کارخانه مس رفسنجان خریداری و واگذار شود و کار قلم‌زنی مس بر روی درب‌ها را انجام دهیم در حال حاضر مس مورد نیاز را از تهران دریافت نکرده‌ایم و مردم می‌توانند با واگذاری ظروف مسی خود به عتبات عالیات در ساخت درب‌ها مشارکت داشته باشند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان اضافه کرد: در استان فارس مردم چندین تن از ظروف مسی خود را به عتبات اهدا کرده‌اند و مردم هرمزگان نیز می‌توانند با اهدای ظروف اسقاطی مسی خود مشارکت خود را اعلام نمایند و ما این ظروف مسی را به کارخانه مس رفسنجان تحویل داده و ورق‌های مسی مورد نیاز را دریافت می‌کنیم.
موسوی در پایان تصریح کرد: به محض تحویل ورق‌های مسی از تهران کار قلم‌زنی آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال درب‌ها را به حرمین عسکرین(ع) انتقال دهیم

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.