افزایش تعامل عراق و ایران در امور قرآنی

 حسین مقدم‌‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات شوق تلاوت، گفت: تلاوت‌های شرکت‌کنندگان در مسابقات شوق تلاوت ضبط و  به دبیرخانه ارسال شده است.
دبیر طرح ملی تلاوت با بیان اینکه تلاوت‌ها توسط اساتید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: برترین‌ها برای شرکت در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های شوق تلاوت پس از داوری تلاوت‌ها معرفی می‌‌شوند.
مقدم‌کیا با اشاره به اینکه مرحله نیمه نهایی رقابت‌های شوق تلاوت در کیش برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: برگزیدگان این مرحله برای رقابت به کربلا اعزام می‌شوند. در سفر اخیر به عراق و دیدار با مسئولان عتبه عباسیه(ع) مقرر شد که قاریان نوجوان راه‌یافته به مرحله نهایی همچون سال گذشته در کربلا با هم رقابت کنند.
دبیر طرح ملی تلاوت با بیان اینکه مسئولان عراقی طرحی با عنوان امیرالقراء اجرایی می‌کنند، گفت: در این طرح قاریان نوجوان عراقی در 4 سبک آموزش دیده و توانمندی‌های خود را مورد سنجش قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اشتیاق مسئولان عتبه عباسیه(ع) به برگزاری رقابت‌های مشترک بین قاریان نوجوان ایران و عراق، افزود: سال گذشته در پایان نخستین دوره رقابت‌های شوق تلاوت به برپایی مسابقاتی مشترک تأکید داشتند که سعی داریم این رقابت‌ها را نیز برنامه‌ریزی کنیم.
مقدم‌کیا در ادامه با بیان اینکه اواخر شهریورماه برگزیدگان طرح امیرالقراء به مشهد می‌آیند، خاطر نشان کرد: ما اواخر ماه جاری میزبان 20 قاری نوجوان طرح امیرالقراء عراق هستیم که امیدوارم تعامل قرآنی بین دو کشور توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان قرآنی عراق به ویژه متولیان عتبه عباسیه سعی در اجرایی کردن برنامه‌های قرآنی ایران در کشورشان دارند، گفت: با تعامل بیشتر بین دو کشور برنامه های قرانی و تعامل بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.