امام جمعه کیش با تاکید براهمیت حفظ عزت و اعتبار جزیره کیش به عنوان بخشی از ایران اسلامی گفت: مسئولان باید با گماردن بازرسان امین، راستگو و وفادار کارگزاران خود را رصد کنند.

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با تاکید بررعایت تقوی الهی تقوی ذهن را از مصادیق حفظ تقوی برشمرد و اظهار کرد: فکر دائم در حال جریان است و انسان در حال می تواند بر مسائل مختلف متمرکز شود؛ انسان های با تقوی به ذهن هم اجازه خطا نمی دهند زیرا اگر ذهن گرفتار گناه شود در خارج از ذهن نیز تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه تشکیل مجمع ابتکار دیگری از رهبرکبیر انقلاب(ره) بوده است بر نقش برجسته مجمع تشخیص مصلحت نظام در رهایی نظام از بن بست های قانونی تاکید کرد و افزود: مجمع نقش مهمی در اداره و استحکام نظام دارد و تا امروز مشکلات بسیاری را از نظام برطرف کرده است.

خطیب جمعه کیش با تاکید براینکه مجمع تشخیص نظام کارگشای مسائل قانونی کشور است آیت الله آملی لاریجانی را شخصیتی ممتاز، نواندیش و نوپرداز خطاب و بهترین گزینه برای تصدی ریاست مجمع به انتخاب مقام معظم رهبری برشمرد.

وی با بیان فرازی از خطبه 53 نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) افزود: در این نامه که امام به مالک اشتر نوشته است بر انتخاب بازرسان امین، صادق و وفادار بر کارگزاران تاکید شده است و مسئولان موظف به نظارت و کنترل کارمندان و کارگزاران خود هستند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به رویدادی که در هفته گذشته در صدا و سیمای کیش اتفاق افتاد افزود: چنین اتفاقاتی به چهره کیش خدشه وارد می کند و نشان از عدم توجه و نظارت کافی مسئولان به کار دارد. کیش امانتی در دست ماست که باید به آن عظمت و عزت بدهیم.

وی با بیان اینکه کیش بخشی از ایران اسلامی و دارای مردمی مومن و متعهد است ادامه داد: بدتر از این اتفاق نشر آن در فضاهای مجازی است که نباید به سادگی از آن گذشت و از دادستان کیش درخواست می کنیم قاطع و محکم به این عرصه ورود کرده و گزارش دهند؛ باید کسانی که به کیش ضربه می زنند شناسایی و با آنان برخورد شود.

امام جمعه کیش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ادامه دار بودن فتنه های دشمن در سال جدید تخریب جهره های نظام اسلامی را یکی از این فتنه ها دانست و افزود: این فتنه خطرناکی است که برخی برای افزایش دنبال کنندگان خود در فضای مجازی اقدام به تخریب چهره های نظام می کنند.

وی با یادآوری 17 دی ماه 1314 و کشف حجاب توسط رضاخان، به برخی از پیامدهای اجتماعی این قانون شوم در آن زمان اشاره کرد و افزود: هتاکی به زنان محجبه و پاره کردن چادرها حتی در پستوهای خانه ها از آثار پلید این قانون بود که در آن زمان اجرا شد و امروز نیز به شکل دیگری این توطئه در حال انجام است و دشمن به شکل مدرن و با استفاده از ابزارهای نوین مانند شبکه های مجازی به دنبال نابودی حجاب بانوان است.

خطیب جمعه کیش بانوان کیش را خطاب قرار داده و خاطر نشان کرد: این شما هستید که باید از حجاب اسلامی خود دفاع کنید اگر چه نظام و قانون نیز باید از این آموزه و دستور دینی حمایت کند. شما بانوان برای حفظ حجاب اسلامی در جامعه تاکنون چه گام هایی برداشته؟ چه کمپین های دفاع از حریم حجاب تشکیل داده و یا چقدر با حجاب به صحنه ورود کرده اید؟ بدانید که اگر امروز از حجاب خود دفاع نکنید فرزندان و نسل های بعدی شما معلوم نیست حجاب داشته باشند امروز وظیفه دینی بانوان است که از حجاب دفاع کنند.

راه اندازی میز خدمت با حضور مسئولان و پاسخگویی مستقیم به سوالات و درخواست های مردمی، ایجاد پایگاه مشاوره دینی، بیان احکام دینی از برنامه های فرهنگی دیگری است که در نماز جمعه کیش به همت نهاد امام جمعه برگزار می شود.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.