کد خبر : 6122

به گزارش صبح کیش مهندس صفایی سرپرست معاونت فنی و عمرانی این شرکت با بیان اینکه بسیاری از خرابی های موجود در روکش آسفالت معابر در حدی ارزیابی می شوند که نیاز به جمع آوری کامل آنها نبوده ولی عدم رسیدگی فوری به آنها موجب می شود با گسترش خرابی نیاز به صرف هزینه های زیاد برای احیای آنها باشد ، افزود: در همین راستا روش های نوین برای حفظ و مرمت معابر در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه بیان داشت:  اجرای لایه حفاظتی آسفالت اصلی یا میکروسرفیسینگ  یکی از جدیدترین و به روزترین روشهای موجود است که برای اولین بار در کشور در سال 1386 و بصورت آزمایشی در یکی از بزرگراه های تهران انجام پذیرفت و طی سال های اخیر استفاده از این روش بصورت فراگیر در کشور حال گسترش است.
مهندس صفایی در خصوص اجرای ترمیم به وسیله آسفالت میکروسرفیسینگ گفت: در این روش قبل از اجرای لایه اصلی ، ترک های طولی و نقاطی که نیاز به لکه گیری دارد، ترمیم شده و ضمن ایجاد بستر مناسب ، نسبت به اجرای یک لایه آسفالتی مخصوص با ضخامت پایین که از ترکیب مصالح سنگی ریزدانه و قیر امولسیونی و مواد پلیمری تشکیل شده است، اقدام می شود .
وی از افزایش طول عمر بین 5 تا 7 سال لایه ترمیم شده، جلوگیری از نفوذ آب به بدنه راه و در نتیجه جلوگیری از نشست و  ایجاد ترک بدلیل انعطاف پذیری ناشی از مصرف پلیمر،  جلوگیری از هوازدگی راه ، مقاومت در برابر لغزندگی، جلوه زیبا و کاهش ناهمواری ها ، تطابق با مسایل زیست محیطی و جلوگیری از تولید مضاعف ضایعات و کاهش چشمگیر منابع خاک، سنگدانه و قیر همراه با کاهش حدود 70 درصدی هزینه های اجرایی در قیاس با روش های معمول و قدیمی به عنوان مهمترین مزایای این روش ترمیم نوین نام برد.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه ازاد کیش یادآور شد: این روش در فضاهایی که آسفالت آنها دچار آسیب های جدی غیر قابل احیا شده اند، کاربرد نداشته و در این فضاها از روش های دیگر استفاده می شود.  
گفتنی است، شرکت عمران ، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برای اولین بار با استفاده از این روش در جزیره کیش در کنار سایر روش های اجرایی امیدوار است که در سال جاری بتواند نسبت به اجرای حدود 200 هزار مترمربع روکش علاوه بر روش های معمول اقدام نماید و ضمن جبران بخش عمده ای از عقب ماندگی ها ، بتواند پاسخگوی مطالبات کیشوندان باشد . این آسفالت محافظتی بصورت آزمایشی طی ماه های اخیردر معابر حدفاصل کشتی یونانی تا میدان پدیده و خیابان مجاور پارک سیمرغ انجام شد و پس از انجام آزمایش های لازم در حال حاضردر بلوار ایران در حال انجام بوده و در طول سال در فضاهای دارای شرایط لازم اجرا خواهد شد.



نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تمامی حقوق محفوظ است. استفاده از اخبار و تصاویر اختصاصی این وبگاه تنها با ذکر نام منبع صبح کیش امکان پذیر است.